پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

خواص و فواید خیساندن بادام درختی را بهتر بشناسید

بادام سرشار از مواد مغذی همچون فیبرو چربی های سالم است، منبع عالی ویتامین E نیز محسوب می شود .

پیش‌نویس خودکار

تحقیقات نشان داده است بادام خیس شده دارای فوایدی به شرح زیر است:

 

بهبود هضم

خیساندن بادام به مدت ۲۴ ساعت و در دمای اتاق به کاهش سطح اسید فیتیک آن کمک می کند. اسید فیتیک، ترکیبی است که جذب مواد معدنی همچون آهن، روی و کلسیم را مختل می کند و ممکن است باعث کاهش مواد معدنی در بدن شود.

 

افزایش جذب مواد مغذی

خیساندن باعث می شود بادام راحت تر جویده و مواد مغذی آن به خوبی جذب بدن شود زیرا خرد کردن بادام چه از طریق جویدن یا به صورت دستی و قبل از مصرف، آزادسازی و جذب مواد مغذی موجود در آن – به خصوص چربی ها – را افزایش می دهد.

 

طعم و بافت بهتر

خیساندن بادام روی بافت و طعم آن اثر می گذارد. در حالی که بادام خام سخت و ترد است و به دلیل تانن های موجود در آن طعم متمایل به تلخ دارد اما خیساندن باعث می شود بافت آن نرم تر شود و تلخی آن کاهش یابد.

 

روش خیساندن بادام

خیساندن بادام بسیار ساده است؛ برای این کار بادام ها را داخل کاسه ای بریزید و آب آشامیدنی را به آن اضافه کنید تا کاملا سطح بادام ها را بپوشاند.به ازای هر یک فنجان (۱۴۰ گرم) بادام یک قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید، سپس روی کاسه را بپوشانید و بگذارید یک شب یا به مدت هشت تا ۱۲ ساعت خیس بخورد.در مرحله بعد بادام ها را از صافی عبور دهید و بشویید و در صورت تمایل پوست آن ها را بگیرید. سپس با دستمال، بادام ها را خشک و میل کنید.

اسید فیتیک بادام ، ترکیبی است که جذب مواد معدنی همچون آهن، روی و کلسیم را مختل می کند و ممکن است باعث کاهش مواد معدنی در بدن شود

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *