جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

فسادی بالاتر از پوشش نامناسب در جامعه نیست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نفوذ فکری دشمن این است که فکر انسان را نشانه بگیرد و اکنون نشانه‌گیری دشمنان حجاب است.

http://abolhasanmahdavi.ir/_files/images/news/photo_2016-07-20_19-31-56.jpg

سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز(شنبه) در دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: به همین دلیل لازم است دانشگاه‌های کشور به عنوان مهم‌ترین مراکز انسان‌سازی در جامعه، بر لزوم عفاف و حجاب تأکید بیشتری داشته باشند.

وی درباره موضوع حجاب خاطرنشان کرد: اگر می‌گوییم زنان باید حجاب داشته باشند، علت عقلایی آن را نیز بیان می‌کنیم. استدلال عقلی این است که حجاب باعث می‌شود، زنان در جامعه دچار مشکل نشوند و مصون بمانند.

وی بر لزوم پوشش مناسب تأکید کرد و گفت: چادر به عنوان پوشش برتر، مایه آرامش زن است و بر اساس مبنای علمی زمانی که زنان دچار آراش فکری باشند، از مشکلات و بیماری‌ها نیز به دور هستند.

مهدوی تأکید کرد: دشمنان از حجاب وحشت دارند و سعی می‌کنند با برچسب‌هایی همچون حجاب اجباری فحشا را در جامعه اشاعه دهند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند در زمانی که ما حجاب برتر داریم با ما مقابله کند و در این صورت به مسخره کردن مان می‌پردازد، افزود: زمانی که از حجاب برتر استفاده می‌کنیم باید خوشحال باشیم که بر این مورد دشمن حساس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه، وظیفه خطیر فرهنگ‌سازی و تبیین اقدامات اصلی دانشگاه‌ها را بر عهده دارد که باید بتوانند فکر دانشجویان را در مسیر صحیح، تغییر داد و این تحول فکری از دانشگاه آغاز و سپس در سطح جامعه تسری می‌یابد.

مهدوی با اشاره به بیانات امیرالمومنین درباره ارزش انسان گفت: این حضرت ارزش انسان را در روش فکر او می‌داند و در جایی می‌فرمایند که قیمت انسان به عقل اوست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زمانی که عقل به کار گرفته نشود، ارزش انسان نیز جایگاهی ندارد؛ اگر عقل باشد، اما تعقل صورت نگیرد، بهره‌ای برای انسان ندارد.

مهدوی با تاکید بر اینکه شاکله وجود انسان فکر اوست، تصریح کرد: بعد از انقلاب بر گفتمان سازی در دانشگاه تأکید شد. باید بدانیم که طرز فکر صحیح از دانشگاه به کل جامعه تسری یابد، از این رو دانشگاه‌ها نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌ها تنها متخصص بدون تدین و تعقل نمی‌خواهیم، تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید فرهنگ سازی را ایجاد کنند؛ تنها به تربیت علمی نپردازند، بلکه در کنار آن مسائل فرهنگی نیز به روش صحیح آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: از این رو کرسی‌های آزاداندیشی به دنبال همین امر در دانشگاه‌ها، برگزار شد .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دو نوع فرهنگ‌سازی در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: در یک صورت می‌توان فرهنگ‌سازی را به روش تعبدی و در سویی دیگر به روش تعقلی اجرا کرد.

مهدوی فرهنگ سازی تعبدی را در قالب ارائه بخشنامه عنوان کرد و گفت: در این روش بر مبنای تحکم رفتار می‌شود و همه باید به موارد عمل کنند، اما در روش تعقلی راه و رسم صحیح را بر مبنای دلایل عقلانی ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: نماز در دانشگاه باید به صورت عقلانی نهادینه شود، اگر اقامه نماز در مراکز را اجبار کنیم، باید بدانیم که در صورت نداشتن اغنای فکری، پشت صحنه ضعیف است و با شکست مواجه می‌شود. در صورتی که اگر فرهنگ سازی صحیح و عقلانی ارائه شود، به مسیر درست خواهیم رسید.

امام جمعه موقت اصفهان ترک نماز را معصیتی بزرگ عنوان کرد و گفت: باید جلوی آن گرفته شود و روسای دانشگاه باید این فرهنگ‌سازی را ایجاد کنند، اما به صورت عقلانی و به دور از تحکم و اجبار.

به گزارش ایسنا، دومین نشست سراسری معاونین فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان) به مدت دو روز در حال برگزاری است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *