پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷ بعد از ظهر به وقت تهران

فریاد خشم مربیان لیگ برتر بر سر داوران

اغلب مربیان لیگ برتری از همان روز آغازین لیگ به نحوه قضاوت داوران معترض بودند.

http://www.davaran.ir/wp-content/uploads/2010/08/DevRefereeing.jpg

فریاد خشم مربیان لیگ برتر بر سر داوران

به گزارش خبرآنلاین؛ هفته دوم لیگ برتر با چهار بازی پیگیری شد و پرسپولیس و سایپا و سیاه جامگان توانستند از سد حریفان خود بگذرند. پرسپولیس در تبریز با گلهای منشا و کمال کامیابی نیا در مقابل تک گل فرزاد حاتمی، تراکتورسازی را شکست داد. سایپا هم با نتیجه ۳-۲ از سد صنعت نفتی گذشت که هفته پیش استقلال را در آبادان شکست داده بود. سیاه جامگان در رشت با نتیجه ۲-۱ سپیدرود را شکست داد و دیدار دو تیم فولاد و نفت تهران با تساوی ۱-۱ به پایان رسید. از همین ابتدای لیگ مربیان نسبت به قضاوت داوران اعتراض دارند و عدم نتیجه گیری خود را به اشتباهات آنها ربط می دهند.

 

علی دایی پس از پیروزی برابر صنعت نفت معتقد بود دواری بیشتر به سود آبادانی ها سوت زده است. شهریار فوتبال ایران گفت:من احترام خاصی برای آقای کمالوند قائل هستم، ایشان نظر خودش را گفته است. به نظر من باید ابتدا فیلم بازی را ببینیم و بعد نظر بدهیم. فکر می‌کنم من درباره داوری صحبت نکنم خیلی بهتر است. دوست دارم امسال کمتر درباره داوری نظر بدهم. فکر می‌کنم هر کسی فوتبال را بفهمد متوجه می‌شود که داور امروز خیلی بیشتر به سود صنعت نفت سوت زد تا اینکه به سود ما سوت بزند. شما ببینید بازیکنان من در نیمه دوم چه فوتبالی را ارائه کردند. ما از شش قدم گل نزدیم و چند فرصت خوب را از دست دادیم. اگر من حواسم را به تیمم بدهم و سعی کنم نقاط ضعف و قوت تیمم را در تمرینات بررسی کنم خیلی بهتر است از اینکه درباره مسائل حاشیه‌ای صحبت کنم.»

 

همچنین فراز کمالوند درباره داوری گفت:نمی‌دانم درباره قضاوت بازی چه بگویم. نمیخواهم کار سایپا را کم ارزش کنم اما داور کمر تیم را نشکست بلکه ما را نابود کرد. برای قضاوتی که انجام شد متاسفم. داور یک پنالتی اخراج را در دقایق ابتدایی بازی که روی شیمبا اتفاق افتاد نگرفت. پنالتی بعدی که گرفت اشتباه بود، روی گل دومی هم که خوردیم باز بازیکنان حریف روی شیمبا مرتکب خطا شدند که همان توپ به گل تبدیل شد. دیگر نمی‌دانم درباره مسائل فنی چه باید بگویم.»

 

یحیی گل محمدی سرمربی تراکتورسازی پس از شکست مقابل پرسپولیس درباره نحوه قضاوت داور گفت:«داوری در مجموع بد نبود. باید کارشناس‌ها روی آن نظر دهند. مهدی شریفی خودش می‌گوید مرا زدند. باید ببینیم کارشناسان درباره‌اش چه می‌گویند. فکر می‌کنم سه دقیقه وقت اضافه کم بود و می‌توانست حداقل پنج دقیقه باشد.»

 

مجید جلالی هم در هفته اول به شدت به داوری اعتراض داشت و به نظر می رسد اعتراضات به داوران از همان هفته اول آغاز شده و داوران فصل سختی را در پیش رو خواهند داشت.

 

در حالی که ۱۶ لیگ برتر برگزار شده و در ابتدای راه لیگ هفدهم هستیم، به نظر می رسد اعتراض های مربیان به داوری ها زودتر از انتظار شروع شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *