پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

ترکیه با داعش مقابله کند اما در مساله کردها ورود نکند

وزیر امور خارجه فرانسه در ادعایی عنوان داشت که سوریه نیز همانند داعش از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده است…

%postname%

وزیر امور خارجه فرانسه از روسیه خواست اقدامات بیشتری برای پیشبرد فرایند سازش سیاسی جهت حل بحران سوریه به عمل آورد.

ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگویی با روزنامه لوموند این ادعا را مطرح کرد که دولت سوریه نیز همانند داعش اقدام به استفاده از تسلیحاتی غیرقانونی کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌خواهد استفاده از سلاح‌های شیمیایی به امری متعارف تبدیل شود.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت:‌ طرف روسی باید در این زمینه موضع خود را مشخص سازد و به طور همزمان امکان پیشبرد فرایندهای سازش سیاسی را بیش از پیش فراهم سازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش از این وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد: استفاده از تسلیحات شیمیایی که مقام‌های سوریه سال ۲۰۱۳ با فشارهای بین‌المللی با ممنوعیت آن موافقت کردند، عمل شنیعی است که نقش محکم دمشق در وخیم شدن شرایط در سوریه را پررنگ می‌کند.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفته بود: پاریس خواستار واکنشی جدی به این شرایط است. شورای امنیت نباید از مسئولیت‌هایش شانه خالی کند و فرانسه اکنون در حال همکاری با شرکایش در خصوص این مساله است.

این وزیر فرانسوی از مشارکت ترکیه در مقابله با داعش در سوریه تقدیر کرد اما نسبت به سوق یافتن احتمالی ترکیه به سمت حل و فصل و مداخله در مساله کردهای سوریه هشدار داد.

او افزود: خوب است که ترکیه وارد جنگ علیه داعش شود. قانونی است که ترکیه امنیت مرزهایش را تضمین کند اما نباید در خشونت غرق شود و وارد مساله کردهای سوریه شود.

وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: ما تجاوزات پ ک ک را در ترکیه محکوم می‌کنیم اما نیروهای کرد در سوریه به طور فعالانه با داعش می‌جنگند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *