پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

فاز دوم هدفمندی از خرداد ماه امسال اجرا خواهد شد

فاز دوم هدفمندی از خرداد ماه امسال اجرا خواهد شد
فاز دوم هدفمندی از خرداد ماه امسال اجرا خواهد شد

مجله انلاین دوستان : ارسلان فتحی پور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:طبق قانون اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه نباید متوقف شود.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اجرای فاز دوم باید با شیب ملایم انجام شود تا به اقشار کم درآمد جامعه فشار وارد نشود.

وی افزود:در اجرای فاز دوم هدفمندی باید به بخش صنعت و تولید و کشاورزی نیز توجه ویژه شود.

رییس کمیسون اقتصادی مجلس با اشاره به شناسایی دهک های نیازمند دریافت یارانه افزود:در ابتدا می‌توان از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اقشار کم درآمد شروع کرد و افرادی را که نیاز به دریافت یارانه ندارند را تشویق به انصراف از دریافت کرد.

فتحی پور تصریح کرد :طبق قانون فاز دوم هدفمندی یارانه باید از ابتدای سال اجرایی شود که اگر با شیب ملایم انجام شود موجب تورم نمی‌شود.

در ادامه ابراهیم نکو عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت مکلف است تا اواخر خرداد ۹۳ به همین روند پرداخت یارانه ادامه دهد و تا آن زمان مطالعات و کار اجرایی خود را در زمینه هدفمندی  انجام دهد و از تیر ماه فاز دوم را با درایت و مطالعات انجام گرفته به اجرا برساند.

وی افزود: در اجرای فاز دوم هدفمندی باید نواقص فاز اول نیز برطرف شود و به گونه ای عمل شود که فشاری به اقشار کم درامد وارد نشود.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس گفت:دولت تبصره تحت عنوان ۲۱ به لایحه بودجه ۹۳ الحاق کرده که طبق آن قیمت حامل های انرژی تا دو برابر افزایش یابد که با تصحیح مجلس کلیات این تبصره به هم ریخت.

وی ادامه داد:تا خرداد ماه دست دولت باز است تا با فرصت بیشتر و آینده نگری قانون هدفمندی یارانه ها را به گونه‌ای اجرا  کند که به دولت و ملت آسیبی نرسدو دولت نباید شتابزده عمل کند.

نکو تصریح کرد :با توجه به این که نرخ حامل های انرژی چه قدر افزایش یابد شاهد گرانی برخی اقلام هم خواهیم بود که با درایت دولت باید فشار کمتری به مردم وارد شود.

نکو افزود: شناسایی افراد پردآمد و انصراف آنها از دریافت یارانه باید با تشویق باشد نه با تهدید.  //باشگاه-خبرنگاران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *