جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ قبل از ظهر به وقت تهران

دردسرهای تصویر پروفایل یک زن شوهردار

رن جوان به دلیل استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی ،با وجود اینکه دو فرزند نیز دارد، از سوی همسرش با دادخواست طلاق روبرو شده است.

رکنا: به سفارش یکی از دوستان، تصویری زیبا و آرایش شده از خودم را به عنوان عکس پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار دادم و اندکی بعد این موضوع برای زندگی ام دردسرساز شد… .

خانم جوان که با وجود دو فرزند با درخواست جدی طلاق از سوی همسرش روبه‌رو شده است به مشاور اجتماعی پلیس گفت: با ورود و استفاده نابجا از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه، کانون گرم خانوادگیمان به سمت سردی و فروپاشی رفت.وی ادامه داد: پیش از این از برنامه‌های کاربردی تلفن همراه بی‌‌اطلاع بودم و تنها از یک تلفن همراه ساده برای برقراری تماس استفاده می‌کردم تا این که در پی رفت و آمد با برخی دوستان با نرم‌افزارهای موجود در گوشی‌های همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی آشنا شدم. به ترغیب آنها و با وجود مخالفت همسرم یک تلفن همراه هوشمند خریدم و از آن پس با تعدادی از دوستان و اعضای فامیل در تعدادی از شبکه‌های مجازی عضو گروه‌هایی شدم و دائم با اشتراک فیلم، عکس و اطلاعات مختلف درخصوص برنامه‌های آشپزی، اقدامات روزانه، مسافرت، خواص دارویی مواد و… با هم در ارتباط بودیم.

زن جوان ادامه داد: ابتدا وقت زیادی از روز و شبم صرف این ارتباطات مجازی می‌شد و همسرم بیشتر اوقات که سرگرم پیام‌نگاری بودم، ملامتم می‌کرد و دلیل مخالفتش را کم‌توجهی به فرزندانم می‌دانست و از من می‌خواست همچون گذشته وقت بیشتری را برای امور خانه و بچه‌ها بگذارم، اما من زیاد به تذکراتش اهمیت نمی‌دادم.

پس از مدتی به سفارش یکی از دوستان تصویری زیبا و آرایش شده از خودم را به عنوان عکس پروفایل در یکی از شبکه‌های اجتماعی گذاشتم که همین عکس باعث دردسر بزرگی در زندگی‌ام شد.

وی افزود: مدتی بعد نمی‌دانم سر و کله فردی که با ارسال تصاویر و پیام‌های عاشقانه به من ابراز علاقه می‌کرد چگونه و از کجا پیدا شد و من هم از روی کنجکاوی بعضی پیام‌های او را پاسخ می‌دادم و بیشتر اوقات به پیام‌ها و درخواست‌هایش توجهی نداشتم تا این که همسرم به طرز رفتار و سرگرمی تمام وقت من با تلفن همراه شک کرد و چند نوبت به طور مخفیانه تصاویر و پیام‌های تلفن همراهم را بررسی کرد.

ابتدا سعی کردم او را متقاعد کنم گاهی دستیابی به عکس و اطلاعات دیگران در فضای مجازی بدون خواست و اراده فرد نیز قابل انجام است و وقوع این مسائل در این محیط‌ها عادی و ناشی از سوءتفاهم یا جابه جا شدن یک عدد و رقم است و هیچ گونه ارتباط دو طرفه‌ای بین من و آن فرد که زن یا مرد بودنش هم مشخص نیست، وجود ندارد، اما همسرم با دیدن برخی پیام‌های رسیده و پاسخ‌های هرچند کوتاه و بی‌اهمیت من به آنها بویژه دیدن عکس پروفایلم به هیچ یک از حرف‌هایم توجه نکرد و حتی موضوع را با خانواده‌ام در میان گذاشت و این گونه بود که روابطمان به سردی و جار و جنجال کشید. طوری که وساطت و پادرمیانی بزرگ‌ترها هم نتوانست تفکر و تصمیم همسرم را تغییر دهد.

هم‌اکنون شوهرم با وجود دو فرزند، قصد جدایی دارد و تا حالا هم وساطت فامیل باعث جلوگیری از طلاقمان شده، اما کاش در این شرایط می‌توانستم به او ثابت کنم در کارهای مجازی من هیچ گونه ارتباط دو طرفه‌ای نبوده و عاشق زندگی‌ام هستم، اما افسوس که به دلیل مراوده‌های مجازی خالی از منطق، بدجور بین من و همسرم دیوار بی‌اعتمادی کشیده شده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *