جمعه , ۲۱ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۹ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس های دیدنی الیزابت تیلور در سفرش به ایران

الیزابت تیلور بازیگر سرشناس هالیوود که مدتی با اردشیر زاهدی داماد سابق شاه مخلوع روابطی عاشقانه داشت، به دعوت او در سال ۱۹۷۶ به ایران آمد. او در این سفر از تخت جمشید [که همچنان چادرهای مربوط به جشن ۲۵۰۰ ساله پس از ۵ سال در آن برپا بود]، شهر شیراز و اصفهان دیدن کرد.

الیزابت رزموند “لیز” تیلور، DBE بازیگر سرشناس یهودی‌ تبار آمریکایی و برندهٔ دو جایزه اسکار برای بهترین بازیگری بود، وی از مشهورترین بازیگران انگلیسی-آمریکایی سینمای هالیوود بود.

الیزابت تیلور ۸ بار ازدواج کرده‌است. معروفترین و جنجالی‌ترین ماجرای عشقی او باوجود داشتن همسر ارتباط او با ریچارد برتون بودکه واکنش واتیکان هم سبب شد. آن‌ها در سال ۱۹۶۲ در جریان فیلمبرداری کلئوپاترارابطه‌ای عاشقانه را شروع کردند.

الیزابت تیلور بسیاری از ماندگارترین نقش‌هایش را در کنار ریچارد برتون ایفا کرده بود و این دو که از مشهورترین زوج‌های هنری در هالیوود بودند در ۱۲ فیلم در کنار هم بازی کردند.

او پس از جدایی از همسر، در سال ۱۹۶۴ با ریچارد برتون ازدواج کرد ماجراهای زندگی مشترک پر فراز و نشیب آن دو که حدود یازده سال دوام داشت، همواره در خبرهای حاشیه‌ای جهان سینما به چشم می‌خورد؛ و این رابطه فقط ده سال دوام داشت پس از طلاق دوباره درسال ۱۹۷۵ باهم مجدداً ازدواج کردند ولی این بار ۹ ماه بیشتر دوام نداشت.

تیلور دربارهٔ این رابطه گفت بود: «ما پس از ملاقات در رم دیوانه‌وار عاشق هم شدیم. از آن پس اوقات زیادی با هم گذراندیم، اما متأسفانه نه به اندازه کافی.»

تیلور در سال ۱۹۹۶ از آخرین همسر خود طلاق گرفت.

تیلور مدتی نیز با اردشیر زاهدی، شخصیت سیاسی عالیرتبه دوران محمدرضا شاه پهلوی و داماد سابق او روابطی عاشقانه داشت و به دعوت او به ایران نیز سفر نمود.

او در ۲۳ مارس ۲۰۱۱ زمانی که ۷۹ ساله بود درگذشت.

عکس های دیدنی الیزابت تیلور در سفرش به ایران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *