پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس دردسرساز یک سارق در سایت دیوار!

سارق گوشی‌های گران‌قیمت که طعمه‌هایش را در سایت دیوار شکار می‌کرد، با شناسایی عکسش در شبکه‌های اجتماعی دستگیر شد.

جام‌جم: چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهرن از مردی به اتهام سرقت شکایت کرد.

شاکی به بازپرس بهشتی گفت: برای فروش گوشی تلفن همراه سه میلیون تومانی‌ام در سایت دیوار آگهی منتشر کردم. افراد زیادی با من تماس گرفتند تا این‌که با آخرین نفر بر سر قیمت به توافق رسیدم. روزبعد برای معامله به نشانی که داده بود، رفتم. مرد خریدار گوشی را دید وآن را نگاه کرد و بعد درباره وضعیت پارک شروع به صحبت کرد. همین‌طور که داشتم به اطراف نگاه می‌کردم، متوجه نشدم او چطور گوشی را با گوشی بدلی عوض کرد. بعد هم از معامله منصرف شد. وقتی به خانه رسیدم تازه متوجه تعویض گوشی تلفن همراه شدم.

با دستور بازپرس بهشتی، تحقیقات ماموران پلیس آگاهی برای دستگیری این سارق آغاز شد. این در حالی بودکه ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند. با تحقیق از این مالباختگان معلوم شد آن‌ها نیز در دام همان سارق فراری گرفتار شده‌اند.

جست‌وجو‌ها همچنان ادامه داشت تا این‌که راننده‌های میانسال و سالخورده‌ای نیز با حضور در پلیس آگاهی از سارق گوشی هایشان شکایت کردند. ماموران با تحقیق از این افراد متوجه شدند آن‌ها مردجوانی را به‌عنوان مسافر سوار خودروهایشان کرده‌اند و بعد از طی مسافتی، مسافر وانمود کرده از مسیر اصلی رد شده‌اند بنابراین در همین موقع زمانی که رانندگان دنده عقب گرفته اند تا به محل مورد نظر مسافر بازگردند، مسافر شیاد پول و گوشی‌های تلفن همراه آن‌ها را سرقت کرده و بعد از توقف خودرو بلافاصله پیاده شده و بسرعت محل را ترک کرده است.

ماموران با چهره‌نگاری ازاین سارق متوجه شدند او همان متهمی است که به اتهام سرقت‌های سریالی گوشی‌های تلفن همراه تحت تعقیب پلیس تهران است. جست‌وجو‌ها برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این که چند روز پیش شکایت جدیدی از سارق مطرح شد. ماموران متوجه شدند شاکی در تلگرام با او صحبت کرده و از طریق تلگرام عکس‌های متهم را به دست آوردند بنابراین جست‌وجو‌ها ادامه یافت و چند روز پیش موفق به دستگیری متهم در کرج شدند.

مهدی به افسر تحقیق گفت:من در یک کارخانه شیشه‌بری کار می‌کردم و بعد هم تصمیم گرفتم برای یکشبه پولدار شدن دست به سرقت بزنم. به همین خاطر فروشندگان گوشی‌های گران قیمت را ابتدا به عنوان خریدار در سایت دیوار به دام می‌انداختم و در جریان معامله گوشی بدلی را به جای اصلی به فروشندگان تحویل داده و از معامله منصرف می‌شدم. علاوه برآن هم با فریب رانندگان، پول و گوشی‌های آن‌ها را هم سرقت می‌کردم. بعداز این سرقت‌ها گوشی‌های یک تا پنج میلیون تومانی را به اتباع افغان و سارقان که متقاضی خرید گوشی بودند ۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان می‌فروختم.

با اعتراف این متهم تاکنون ۱۲ شاکی او را به عنوان دزد گوشی‌هایشان شناسایی کرده‌اند. تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم او در پلیس آگاهی ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *