پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس: جادوگری در دنیای فوتبال!

در فوتبال رواندا استفاده ازجادو جنبل برای به دست اوردن نتیجه مطلوب رواج بسیاری دارد! اتفاقی که در بازی اخیر موکورا و رایون اسپورت این کشور رخ داد، در نوع خود بی سابقه بود.

فدراسیون روآندا، پس از اتفاقات عجیب و باورنکردنیی که در دیدار مقابل موکورا و رایون اسپورت رخ داد، استفاده از ادوات جادوگری و طلسم را ممنوع کرد.
ورزش سه: در جریان تقابل دو تیم، موکورا از حریف خود پیش بود که ضربه سر موسی کامارا به تیرک دروازه برخورد کرد و دروازه بان توپ را جمع کرد. در همین حین نگاه کامارا به یک شیء عجیب در کنار تیرک دروازه افتاد و سریعا برای برداشتن آن دوید. در ابتدا گلر و سپس مدافع موکورا سعی کردند جلوی او را بگیرند ولی او سریعا از دست آنها فرار کرد و آن شیء را از زمین خارج کرد.
جادوگری در فوتبال!
داور نیز در کمال تعجب به کامارا کارت زرد نشان داد که مشخص نیست دلیل این کارت چه بوده است. پس از اینکه آن شیء از زمین خارج شد، اتفاقات عجیب تر از قبل هم شد. داور ۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و درست در همین چهار دقیقه، کامارا روی یک ضربه سر موفق شد دروازه حریفش را باز کند.

رایون درست پیش از سوت پایان نیمه اول توانست کار را به تساوی بکشاند ولی نکته جالب اینجاست که درست پس از خارج کردن آن شیء که چیزی شبیه به ادوات طلسم و جادوگری است آنها به گل رسیدند.

پس از بازی، وداستیه کایرانگا، نایب رئیس فدراسیون روآندا گفت:” ما در قوانین فدراسیون قانونی درباره جادوگری نداریم زیرا هیچ جای دنیا ثابت نشده که چنین چیزهایی می‌تواند روی فوتبال تاثیر بگذارد. با این حال، به خاطر خشونتی که بین بازیکنان دو تیم دیده شد ما تصمیم گرفتیم قانون را وارد این موضوع کنیم.”

جیمی مولیسا، بازیکن سابق تیم ملی روآندا نیز گفت:” خیلی ناراحت کننده است که ما هنوز چنین چیزهایی در فوتبالمان داریم، نه تنها تصویر بدی از ما ایجاد می‌کند بلکه مانع پیشرفت فوتبال می‌شود. فکر می‌کنم فدراسیون باید با جدیت با این موضوع برخورد کند.”

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *