پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس توهین به ایرانی ها در ترکیه! +عکس

سازمان حمایت از حقوق شهروندی و برابری در ترکیه (TİHEK) به صاحب یک فروشگاه پوشاک در استان دنیزلی هشدار داد.

https://static2.rokna.net/thumbnail/LOx2KH1khxhs/UtjBuyEcFlueNU9K4hSyNm9_bFfVyMN7Q-_dxw0RVwm0qukoI27-JV2XP73Xc1uGeDRyE0w8KroWzW-qqnnRxZsJZHunAnWqo9oZXp5-8ObqheYW0B3Ep1QCibIcLQxMhJqVyl6FovVnWikCV82JhkosUm2g5z-B/%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87.jpg

این شخص با اعلامیه ای بر روی در ورودی مغازه اش ورود مهاجرانی از ایران، افغانستان و سوریه به این مغازه و خرید آنها از این مغازه را ممنوع کرده بود. در این اعلامیه آمده است: “مهاجران سوریه، ایران و افغانستان نمی توانند وارد این فروشگاه شوند و خرید کنند. در صورت ورود کتک خواهند خورد. ما مسئول عواقب آن نیستیم.”

پس از آنکه عکس های این اعلامیه در اینترنت منتشرشد و خشم مردم را برانگیخت، دادستانی دنیزلی علیه مالک این مغازه به اتهام تحقیر عزت و تحریک کینه و دشمنی قومی اقدام به پیگرد قانونی کرد. هیاتی از سازمان حمایت از حقوق بشر و برابری نیز برای روشن شدن شرایط این پرونده به دنیزلی وارد شدند.

اعضای این هیأت به دلیل نقض ممنوعیت تبعیض نژادی و قومی، برای صاحب فروشگاه جریمه ای به مبلغ ۱۰۰۰ لیر ترکیه نوشتند، اما پس از پشیمانی وی، تصمیم بر این شد که جریمه را با اخطار جایگزین کنند.

منبع:رکنا

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *