پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۰ قبل از ظهر به وقت تهران

علی نصیریان: انگیزه‌های مادی و رسیدن به شهرت این روزها بیداد می‌کند

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت و استاد سینمای ایران ، می گوید در این روزها انگیزه بیشتر افراد از امدن به سمت بازیگری ، رسیدن به شهرت و انگیزه های مادی است…

اخباربازیگران,اخبارهرنمندان,علی نصیریان

برای بازیگری مانند من که سال‌هاست در این عرصه مویی سپید کرده است، دقت در انتخاب یک کار، بسیار مهم است.

نقش و فیلمنامه برای من اهمیت زیادی در انتخاب یک کار دارند و کارگردان آن اثر نیز برایم مهم است. در تمام این سال‌ها این فاکتورها برایم مهم بوده‌اند و سریال «شهرزاد» نیز یکی از آن دسته آثاری است که فکر می‌کنم همه این فاکتورها در کنار هم جور بوده‌اند و تبدیل به یک کار موفق شده است.

 

برای بازی در فیلم‌ها یا سریال‌ها به این موضوع نگاه نمی‌کنم که نقش، منفی یا مثبت است. بیشتر به این نگاه می‌کنم که نقش متفاوت از کارهای قبلی‌ام باشد یا من آن را متفاوت بازی کنم. نقش «بزرگ آقا» ویژگی‌های خاصی داشت که برایم بسیار جذاب بود. او قدرت و ثروت داشت و همین موارد او را مقتدر کرده بود ولی آدمی بود که برای زندگی‌اش تلاش هم کرده بود و جسارت و شهامت هم داشت و من اینها را در کنار هم دوست داشتم.در سال‌های اخیر تلویزیون ما برای رقابت با فضای شبکه‌های ماهواره‌ای نیازمند حضور آدم‌های حرفه‌ای و کارهای خاص است و باید این نیاز را مسئولان ما حس کنند که چقدر این مقابله جدی و مهم است.

 

سریال‌های خوبی مانند «شهرزاد» خارج از قاب تلویزیون ساخته می‌شوند. خب بهتر است که چنین کارهایی در مدیوم تلویزیون ساخته شوند تا عده بیشتری به تماشای آن بنشینند. درست است که در پخش خانگی هم کار دیده می‌شود اما قطعا قابل مقایسه با وسعت و گستردگی مخاطب تلویزیون نیست.از نظر من یک اثر هنری برای رسیدن به موفقیت نیاز به شور و هیجان دارد. زمانی‌که ما در دهه ۶۰ سریال «هزاردستان» را کار کردیم، شور و هیجان خاصی در بین همه اعضای گروه حاکم بود، از زنده‌یاد علی حاتمی تا تک‌تک عوامل و من حس می‌کنم در این دوره و زمانه اگر در کارهایی که ساخته می‌شود، آن عشق و شور حاکم باشد، باز هم می‌شود آثار شاخص ساخت. سریال «شهرزاد» هم از آن دست آثاری بود که عشق و شور در آن موج می‌زد. متاسفانه این روزها بیشتر انگیزه‌ها مادی شده است.

 

انگیزه‌های مادی و رسیدن به شهرت این روزها بیداد می‌کند. نکته‌ای که وجود دارد این است که بین شهرت و نخوت رابطه نزدیکی است که باید به درستی این فاصله را زیاد کرد و آنها را از هم دور نگه داشت. شهرت شما را وارد دنیای تازه‌ای می‌کند که اگر در این مسیر تازه درک خوبی از خودتان و واقعیت‌ها نداشته باشید، به بیراهه می‌روید. هنرمند لازم است که خودش اول از همه خوب و بد کارش را بداند و بشناسد.معتقد هستم که بخشی از رشد روح هر انسانی در مطالعه و کتاب به تعالی می‌رسد. من شخصا عاشق مطالعه هستم و از هر فرصتی برای این کار استفاده می‌کنم. در واقع با این موضوع که خیلی‌ها می‌گویند وقت نداریم، مخالف هستم چرا که این ما هستیم که وقت‌مان را برای کارهای مختلف تقسیم می‌کنیم. موسیقی از دیگر علایق ویژه من است و عاشق آن هستم. سفر می‌روم، کتاب می‌خوانم و موسیقی گوش می‌دهم و اینها عمده کارهای من در اوقات خارج از بازیگری هستند.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *