پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

علم‌ الهدی: برجام اروپایی را روی برجام آمریکایی شکست خورده سوار نکنید

امام جمعه مشهد در خطبه‌های امروز: مذاکره برای برداشته شدن تحریم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده

سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد: آن روزی که مقاومت کردیم، وضعیت ما بدتر از امروز بود و امروز قوی‌تر هستیم پس چرا مقاومت نکنیم و خود را ببازیم؛ آن هم در مقابل ضربه خوردن شکم‌مان و ضربه خوردن اقتصاد و ضربه خوردن از تکه کاغذ بی‌ارزشی به نام دلار.

مقام معظم رهبری از دوقطبی نشدن جامعه به خاطر برجام سخن گفتند و ما به فرمان ایشان بحثی نداریم ولی چرا با ما مذاکره کردند؟ این مسئله به خاطر قدرت ما بود. همین اروپا و امریکایی‌ که در سال ۸۵، ۸۶ حاضر به کار انداختن یک سانتریفیوژ نبودند و می‌گفتند شما این فناوری را از ما نگرفتید.

ما حاضر به مذاکره نشدیم تا آبروی امریکا در دنیا برود. ما مذاکره کردیم تا تحریم‌ها برداشته شود ولی برداشته نشد لذا برجام شکست خورده است. برجام امریکایی که شکست خورده، برجام اروپایی را استوار نکنیم که آن هم شکست بخورد. برجام را اجرا کردیم تا تحریم‌ها برداشته شود ولی برنداشتند.

ما چهل سال در انقلاب تجربه داریم در این مدت تحریم بودیم و فتنه امریکایی بوده است ولی ما مقاومت کردیم. ما زمانی گلوله توپ نداشتیم و خمپاره‌انداز نداشتیم و در زمان جنگ ساختیم ولی دفاع مقدس را به پیروزی رساندیم. مگر ما در تحریم نبودیم. ما امروز به وضعیتی رسیده‌ایم که امریکا از موشک‌های ما می‌ترسد.

برجام امریکایی را به بدون شرط رهبری پیگیری کردید ولی این شد. برجام اروپایی را بدون رهنمود ایشان پیگیری کنید، همین می‌شود. ما نباید خود را با دشمن مشترک کنیم تا دشمن برای ما تصمیم‌گیری کند/ ایلنا

 

https://static.euronews.com/articles/stories/03/09/77/15/603x339_0ac7778a-f51a-5419-bf5e-750984ff6f19-3097715.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *