پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

عقب نشینی خودروسازان اغاز شد

مجله انلاین دوستان :  رکود بازار خودرو و نبود خریدار برای تولیدات شرکت‌های خودروساز باعث شد خودروسازان برای فروش محصولات خود به عرضه اقساطی روی بیاورند.

dustaan.com-عقب نشینی خودروسازان اغاز شدبه گزارش فارس، کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و همین مسئله مدیران خودروساز را به فکر انداخته تا روش‌هایی برای فروش محصولات خود در پیش گیرند.
در این راستا مدتی است که مدیران شرکت‌های خودروساز با طرح موضوع ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت در صدد تحریک بازار و ایجاد تقاضای خرید برای محصولاتشان بر آمده‌اند، هرچند این سیاست چندان جواب نداده و مردم همچنان تمایلی برای خرید خودرو نشان نمی‌دهند. این بی رغبتی به خرید، عاملی برای تشکیل کمپین‌ «خودرو صفر نخرید» در شبکه‌های اجتماعی شده و اعضای این کمپین عنوان می‌کنند که تا زمانی که قیمت خودرو کاهش نیابد، خودرو نخواهند خرید.
تشدید رکود در بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان این بار سراغ فروش اقساطی خودرو بروند و در جدیدترین روش فروش ایران خودرو، امروز فروش اقساطی خودرو توسط این شرکت آغاز شده به طوری که خریداران می‌توانند با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو، خودروی مورد نظر خود را پس از ۲۰ روز تحویل بگیرند و بقیه مبلغ خودرو را در قالب ۵ یا ۶ فقره چک در فواصل سه ماهه و تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنند.

این شرایط فروش در حال حاضر برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس، رانا، سمند، ویتارا و سورن برقرار است.

در این وضعیت، بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروهایی مانند رانا، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، سمند، پژو ۴۰۵، پژو پارس، پراید و تیبا در بازار به کمتر از قیمت کارخانه رسیده است.

در چنین شرایطی باید دید واکنش خریداران به شرایط جدید فروش خودروسازان چه خواهد بود و آیا مشتریان با پرداخت مبلغ اضافه در خرید اقساطی به رفع رکود بازار خودرو کمک خواهند کرد؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *