چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲ قبل از ظهر به وقت تهران

عشقی که با مرگ به پایان رسید

مرد افغان که به خاطر طلبش، برادرزن خود را به قتل رسانده بود، در دادگاه به تشریح جنایت پرداخت.

عشقی که با جنایت پایان گرفت

به گزارش جام‌جم، دو سال قبل و همزمان با گزارش قتل نگهبان یک ساختمان نیمه‌کاره تحقیقات در این پرونده آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل متوجه شدند، مقتول مردی افغان است که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است. بررسی صحنه جنایت نشان می‌داد، او از سوی قاتلی آشنا به قتل رسیده است.
کارآگاهان در ادامه خانواده مقتول را شناسایی کردند و به تحقیق از آنها پرداختند که برادرش سرنخ کشف این جنایت را به پلیس داد. او به ماموران گفت: برادرم چند سال قبل پولی را از دامادمان قرض گرفت، اما نتوانست آن را برگرداند. چند روز قبل دامادمان به نام بصیر سراغم آمد و آدرس برادرم را گرفتم. حالا احتمال می‌دهم او مرتکب قتل شده باشد.
با کشف این سرنخ، احتمال قتل توسط بصیر مطرح شد و ماموران او را تحت تعقیب قرار دادند تا این‌که بعد از چند روز فرار متهم به قتل را دستگیر کردند. متهم ابتدا منکر قتل شد، اما در ادامه به قتل اعتراف کرد و گفت: به خاطر اختلاف مالی با او درگیر شدم. به خانواده‌ام فحش داد که بیشتر عصبانی شدم و با چاقو به بدنش ضربه زدم.
با تکمیل تحقیقات، پرونده این جنایت برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و متهم به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی علی دلداری محاکمه شد. در این جلسه اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند.
متهم هم در دفاع از خود گفت: شش سال قبل عاشق خواهر مقتول شدم و به خواستگاریش رفتم. خانواده‌اش مخالف این ازدواج بودند، اما آن‌قدر اصرار کردم که قبول کردند با شیربهای بالا ازدواج کنیم. من این شیربها را دادم اما پدر همسرم همچنان مخالفت می‌کرد. مقتول سراغم آمد و خواست پولی به او قرض دهم تا پدرش را راضی کند. من هم قبول کردم و این پول را به او قرض دادم. قرار بود دوماهه بدهی‌اش را بدهد، اما هر بار بهانه‌ای آورد. روز قتل سراغش رفتم و خواستم پول را بدهد، ولی به خانواده‌ام فحاشی کرد و به سمتم حمله‌ور شد. من هم در دفاع از خودم او را با ضربه‌های چاقو کشتم. چاقو متعلق به خودش بود. من برای ازدواج با همسرم خیلی تلاش کردم، اما بعد از قتل او مرا ترک کرد. من قصدی برای قتل نداشتم و حالا درخواست بخشش دارم.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری در این باره وارد شور شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *