پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

عزت الله انتظامی درگذشت +تصاویر

عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان صبح امروز ۲۶ مرداد ماه در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام با انتشار پستی ضمن تایید این خبر نوشت: عزت سینمای ایران رفت…

مجید انتظامی: متاسفانه پدرم عزت‌الله انتظامی امروز ساعت ۴ بامداد از بین ما رفت. پدرم مشکلات زیادی داشت اعم از کلیه، کبد، مغز و غیره که سر انجام نتوانست آنها را تحمل کند.

هنوز هیچ تصمیمی در خصوص مراسم تشییع پدر نگرفته ایم و منتظریم با برنامه ریزی از سوی خانه سینما زمان دقیق مراسم تشییع را اعلام کنیم.

سکانسی ماندگار از بازی مرحوم عزت‌الله انتظامی در فیلم علی حاتمی…

مروری با عزت الله انتظامی : عزت‌الله انتظامی، زاده ۳۱ خرداد ۱۳۰۳ در سنگلج تهران بازیگر پر سابقهٔ تئاتر و سینما روزجمعه ۲۶ مردادماه ۱۳۹۷ درگذشت.

 

عزت‌الله انتظامی که امسال در خرداد ماه؛ ۹۴ سالگی را پشت سرگذاشت، خالق نقش‌های ماندگاری در سینمای ایران بوده است.

عزت‌الله انتظامی متولد ۳۰ خرداد ۱۳۰۳ در تهران فارغ‌التحصیل دانشکده هنر‌های زیبای تهران در سال ۱۳۵۱ است که برای ادامه تحصیل به مدرسه شبانه تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال ۱۳۳۷ به ایران بازگشت.

از فیلم‌های سینمایی این بازیگر می‌توان به «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق کرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ای روی آب»، «دیوانه از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز»، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» اشاره کرد.

http://www.vaharan.ir/wp-content/uploads/2017/02/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%BA%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_www.vaharan.ir-3.jpg

پیام تسلیت ظریف در پی درگذشت عزت‌الله انتظامی

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی درگذشت مرحوم استاد عزت الله انتظامی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا در پیام محمد جواد ظریف آمده است:

«خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت و محبوب مرحوم استاد عزت الله انتظامی موجب تاثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنر پرور ایران تسلیت گفته، رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر متعهد، فاخر و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسالت می نمایم.

محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *