پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

عربستان دچار توهم شده است

جلیل رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به رزمایش عربستان در آب‌های خلیج فارس گفت: متاسفانه عربستان پس از فوت ملک عبدالله سیاست چالش‌زایی را در منطقه در پیش گرفته است که این امر می‌تواند به منافع و امنیت عربستان و منطقه نیز آسیب برساند.

عربستان اعلام کرد که از مخالفان اسد حمایت کرده و خواهد کرد

جلیل رحیمی‌جهان آبادی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: این دامی است که صهیونیست‌ها و غربی‌ها برای نابودی منابع جهان اسلام پهن کرده‌اند و بی‌تجربگی هیات حاکم عربستان در حال تشدید این تنش‌هاست.

وی تصریح کرد: عربستان جزو دولت‌های بزرگ اسلامی است و قدرت اقتصادی و نظامی این دولت در کنار ایران می‌تواند به جهان اسلام کمک شایان ذکری کند.

این عضو فراکسیون امید عنوان کرد: عربستان پس از فوت ملک عبدالله دچار توهم شده و اقدامات چالش‌زایی با ایران انجام می‌دهد، ایران در دفاع از جهان اسلام، تقویت مقاومت اسلامی و تضعیف اسراییل هزینه زیادی پرداخت کرده و بهتر است عربستان به جای ارسال پیام به ایران، به صهیونیست‌هایی که سال‌ها بخش‌هایی از سرزمین‌های اسلامی و عربی را اشغال کرده‌اند و هیچ پاسخی به افکار عمومی جهان و منطقه نمی‌دهند پیام ارسال کنند.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به جنگ هشت ساله عراق با ایران تصریح کرد: در این جنگ عراق تنها نبود و عربستان و بسیاری از کشورهای عربی و قدرت‌های بزرگ هم با عراق بودند و عربستان بهتر می‌داند که قدرت نظامی، بازدارندگی و دفاعی ایران فراتر از حدی است که عربستان بتواند تهدیدی برای ایران محسوب شود، عربستان لازم است زندگی صدام حسین را باردیگر مرور کند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران نباید در تله تنش با عربستان بیفتد چراکه این‌ها دام‌هایی است که صهیونیست‌ها و غربی‌ها برای نابودی جهان اسلام پهن کرده‌اند و باید با درایت و متانت از چالش ها خودداری کنیم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *