جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹ بعد از ظهر به وقت تهران

عراقی‌ ها شهرهای مرزی را غارت می‌ کنند

روزنامه جوان نوشت: برخی از این مسافران که از مرز‌های غربی و شرقی وارد کشور می‌شوند نه‌تنها توریست نیستند، بلکه در طول چند ساعت تمام موادخوراکی و کالا‌های اساسی شهر‌های مرز‌نشین را خریداری و از مرز خارج می‌کنند.

اخیراً در پی کاهش ارزش پول ملی ایران، اخباری مبنی بر افزایش ورود مسافر و توریست از مرز‌های کشورمان، به ویژه مرز‌های غربی منتشر شده است. موضوع از این قرار است که تعداد سفر‌ها از مرز‌های کرد‌نشین و عرب‌نشین عراق به داخل ایران در یک ماه اخیر افزایش یافته است.

برخی از این سفر‌ها که توریستی است و مسافران خارجی با اقامت در شهر‌های زیارتی و سیاحتی مانند شهر‌های شمالی هزینه می‌کنند و باعث رونق صنعت توریسم و گردشگری می‌شود، مشکلی نیست؛ چراکه به گفته کارشناسان رونق این صنعت در ایران می‌تواند حتی جایگزین درآمد‌های ایران از محل فروش نفت باشد، اما چالشی که اخیراً ایجاد شده بر سر ورود مسافرانی است که با هزینه اندک وارد شهر‌های مرزی ایران می‌شوند و با خرید انواع موادخوراکی و کالا‌های اساسی که با یارانه دولتی وارد و عرضه می‌شوند، فروشگاه‌های عرضه مواد‌غذایی در این شهر‌ها را خالی کرده و از مرز خارج می‌کنند.

https://www.alef.ir/files/post/lg/2017/45/13861.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *