جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱ قبل از ظهر به وقت تهران

عجیب ترین و مرموزترین آثار تاریخی جهان را ببینید! +تصاویر

در این بخش می خواهیم برخی از عجیب ترین سازه های تاریخی جهان را که کمتر از آنها شنید اید را معرفی کنیم، همراه ما باشید.

غار آجانتا در ۱۰۰کیلومتری شمال شهر اورنگبد هند یکی از عجایب دوران باستانی بودائیان در قرن ۱ بعد میلاد به شمار می رود که درون کوه و صخره بنا شده است.

سازه نیوگرنج ایرلند مانند بشقاب پرنده دشت زمرد شهر میث ساخت ۳۲۰۰سال پیش از میلاد دوران نوسنگی است و از اهرام مصر کهن تر است. درباره کاربرد ان اطلاعاتی نیست.

شهر زیرزمینی درینکویو ترکیه در عمق ۶۰متر و دارای جا برای ۲۰٫۰۰۰نفر و حتی دامهایشان است دارای ۶۰۰درب روی زمین و ۱۵۰۰۰کانال تهویه هوا و ساخت قرن ۷تا۸ پیش از میلاد شهری بسیار پیچیده است.

این شگفتی دنیای باستان را بیشتر به معبد دیانا می شناسند معبد آرتمیس در اِفِسوس شهری باستانی در یونان که در حدود ۵۰ کیلومتری ازمیر ترکیه واقع شده است قرار دارد این معبد به آرتمیس الهه یونانی اهدا شده است.

معبد بایا در روم مربوط به ۲۰۰۰سال پیش تونل این مبعد درسال۱۹۶۰کشف شد که همیشه رو به آفتاب است و انتهایش به رود اب داغ میرسد و معبد بر روی آتشفشانی نیمه فعال قرار دارد.

درب باستانی معبد پادماناب هاسوامی با۲مار کبرا تزئین شده گفته می‌شود ثروتی عظیم در آنجا نهفته است و عده‌ کمی می‌توانند واردش شوند این در هیچ‌ قفل یا ابزار ورود ندارد و گفته میشود با صدای دریا باز میشود.

تصویری از قلعه اسلینز معروف به قلعه کنت دراکولا قبل و بعد از برداشتن سقفش این قلعه در سده۱۵۰۰میلادی توسط فرانسیس هی ساخته شد و تا سال۱۹۱۳توسط یک خانواده نجیب زاده اسکاتلندی اداره میشد.

 

 

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *