جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹ بعد از ظهر به وقت تهران

ظریف: در صورت ناکارآمد بودن مکانیسم ویژه اروپا برای حفظ «برجام»، ایران ممکن است از این توافق هسته‌ای خارج شود

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایراد در میزگردی با روزنامه‌نگاران که در مقر نمایندگی ایران در سازمان ملل برگزار شد گفته در صورتی که این ساز و کار ویژه موثر نباشد، ایران ممکن است از توافق هسته‌ای برجام خارج شود.

http://khabarjadide.com/wp-content/uploads/2018/04/%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-2.jpg

سوال:

آیا چنین اقدامی راه را برای اقدام نظامی آمریکا علیه ایران بازخواهد کرد

ظریف:

فکر می‌کنم اگر ایالات متحده فکر می‌کرد می‌توانست موفقیتی در چنین حمله‌ای داشته باشد، این کار را انجام می‌داد.

ساز و کار اصلی عدم استفاده از دلار خواهد بود. می‌توانید از ارزهای خودتان استفاده کنید. می‌توانیم کالا را با ارز خودمان بفروشیم و کالاهای کشورهای دیگر را با ارز آنها خریداری کنیم و در پایان دوره‌ای مشخص، آن را بر اساس یک ارز غیردلار تراز کنیم. انجام این کار کاملاً ممکن و حتی سودمند است.

کنایه ظریف

آن نقشه را داده‌اید که در آن همه پایگاه‌های آمریکا در اطراف ما ترسیم شده و بعد [یک نفر] می‌پرسد ” چرا ایرانی‌ها کشورشان را بین این همه پایگاه قرار داده‌اند؟

ما در منطقه خودمان هستیم. به هیچ کشوری حمله نکرده‌ایم و به هیچ‌جایی که از ما درخواست نشد، نیرو اعزام نکردیم. هیچ کشوری را بمباران نکرده‌ایم. از هیچ کشوری سرزمین نگرفته‌ایم. از اندازه کشورمان، جغرافیایش و منابع آن رضایت داریم. چشمی به خاک دیگران، منابع یا مردم آنها نداریم

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *