سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲ بعد از ظهر به وقت تهران

ظاهر خواستگارم برام جذاب نیست؟

خواستگاری دارم که آدم خوبی هست ولی ظاهرش برام جذاب نیست، ظاهر آدما چقدر در زندگی مشترک مهمه؟

http://mamiverse.com/wp-content/uploads/2014/03/10-Reasons-why-Forgiveness-is-Good-for-You-MainPhoto.jpg

ظاهر خواستگارم برام جذاب نیست؟

آنچه برای ازدواج در کنار وجود تناسب های عقلانی لازم و ضروری است، وجود علاقه حداقلی است؛ به این معنا که طرف به دل شما بنشیند و بتوانید او را به عنوان همسر خود بپذیرید.

البته علت این پسند حداقلی صرفا ظاهر نیست؛ بلکه دل شما کلیت طرف اعم از ظاهر و ویژگی های فردی، اجتماعی، اخلاقی، دینی و … را مورد ارزیابی قرار داده و با ملاک ها و معیارهایی که دارد تطبیق می دهد و اگر مطابقت داشت به صورت خودکار آن فرد به دل شما می نشیند.

با این توضیح این مطلب هم روشن می شود که گاهی اوقات ممکن است علت اینکه یک فرد با وجود ملاک های خوبی که دارد باز هم به دل ما نمی نشیند این باشد که ملاک های ما کامل نیست و نواقصی دارد یا اینکه مانعی مثل علاقه به یک فرد دیگر وجود دارد.

بنابراین اگر طرف مورد خوبی است و ظاهرش هم از نظر دیگران تا حدودی خوب است ولی با این حال به دل شما نمی نشیند ابتدا موانعی که عرض کردم را بررسی و رفع کنید. اگر با رفع موانع علاقه حداقلی ایجاد شد که می توانید با او ازدواج کنید ولی اگر باز هم تغییری در شما ایجاد نشد بهتر است قید این ازدواج را بزنید؛ چون ممکن است در آینده هم این علاقه ایجاد نشود و به مشکل بخورید.

چند پیشنهاد:

۱- می توانید به خود یک فرصت بدهید؛ به این صورت که تعداد جلسات آشنایی را به بهانه شناخت کمی بیشتر کنید. اگر نقاط مثبت قابل توجهی داشته باشد تداوم ارتباط می تواند مشکل علاقه را هم حل کند.

۲- در سوال های قبل گفته اید که به فردی علاقه دارید. حتما تکلیف آن علاقه را روشن کنید؛ چون این مسئله خود مانعی جدی برای ازدواج شما با هر فرد دیگر خواهد بود.
۳- فضای خواستگاری ها را احساسی نکنید تا طرف به شما وابسته نشود و اگر پاسخ شما منفی بود ضربه روحی نخورد. البته احساسی شدن فضای خواستگاری و آشنایی انتخاب عاقلانه را تحت الشعاع قرار می دهد.

۴- به این نکته توجه داشته باشید که همه خوبی ها یکجا جمع نمی شود. ممکن است خواستگار دیگری داشته باشید که ظاهر خوبی داشته باشد ولی نقاط مثبت این فرد را نداشته باشد یا موارد دیگر. لذا کمال گرایی را کنار گذاشته و واقع گرایانه تصمیم بگیرید.

۵- گاهی اوقات علت عدم پسند ظاهر این است که چشم مدیریت نمی شود و به همین دلیل افراد را با هم مقایسه می کند. این مقایسه منجر به عدم پسند افراد و ایده آل گرایی خواهد شد. اگر فردی گرفتار این مسئله باشد حتی در صورت ازدواج با خوشتیپ ترین مرد باز هم به مشکل می خورد چون بالاخره از او خوشتیپ تر هم پیدا خواهد شد. در خصوص مردان هم به مراتب این مسئله شدیدتر وجود دارد.

پیروز و سربلند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *