دوشنبه , ۲۸ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه نان پنجره ای

در این مطلب از بخش آشپزی مجله دوستان طرز تهیه نان پنجره ای را به شما عزیزان آموزش داده ایم. طرز تهیه این نان سختی آنچنانی ندارد و با رعایت نکات زیر به آسانی می توانید این نان را در خانه درست کنید.

پیمانه من لیوان دسته دار فرانسوی

مواد لازم

تخم مرغ کامل ۳عدد
پودر نشاسته یک دوم پیمانه
گلاب دو ق غ
آرد۱ پیمانه
شیر یک پیمانه
وانیل یا هل نصف ق چ
پودر قند برای تزیین

طرز تهیه نان پنجره ای

ابتدا نشاسته وشیر و گلاب را با هم مخلوط میکنیم بعد از اینکه نشاسته با شیر خوب مخلوط شد دانه دانه تخم مرغها را اضافه و کمی هم میزنیم در این موقع مقداری از وانیل یا هل را در مخلوطمان ریخته (برای گرفتن بوی تخم مرغ ) آرد را کم کم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس مخلوط آماده شده را از صافی رد میکنیم تا اگر گلوله هایی در خمیر است از بین برود.بعد قالب را در روغن گذاشته تا داغ شود البته خیلی داغ نشود چون اگر قالب را زیاد داغ کنیم وقتی که در مایه میزنیم خمیر را به خود نمی گیرد وخمیر پخته می شود وخیلی زود از قالب جدا می شود.

بعد قالب را در مایه آماده شده فرو میکنیم تا لبه قالب وچند لحظه ای را در خمیر نگه داشته تا خمیر به قالب بچسبد وبعد قالب را در روغن فرو کرده وقالب را به طرفین وبالا حرکت میدهیم تا خمیر از قالب جدا شود.بعد از اینکه رنگش کمی طلایی شد از روغن در آورده روی دستمال آشپزخانه گذاشته تا روغن اضافی اش گرفته شود.سپس در مقداری پودر قند میغلتانیم ودر ظرف مورد نظر می چینیم.

۱-در حین کار مایه را هم میزنیم چون در این شیرینی نشاسته هست ونشاسته در ته ظرف ته نشین میشود.

۲-بهتر است در این شیرینی از شیر استفاده کنیم چون این شیرینی را تردتر میکند ولی در ماست این حالت را ندارد وشیرینی ما نرم میشود.

 

طرز تهیه نان پنجره ای

۳.۶/۵ - (۴۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *