پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

طرح مجلس برای افزایش یارانه نقدی

بر اساس پیشنهاد مطرح شده در کمیسیون تلفیق، تعدادی از نمایندگان در نظر دارند با جابه جایی یکی از ردیف های تبصره ۱۴، ۳۳۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات یارانه نقدی اضافه کنند.

تسنیم : بر اساس پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی اعضای کمیسیون تلفیق، نمایندگان در نظر دارند ۳۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات گنجانده شده در تبصره ۱۴ لایحه بودجه مربوط به خرید تضمینی گندم و یارانه نان را به پرداخت یارانه‌های نقدی اختصاص دهند.

این درحالی است که در سنوات قبل خرید تضمینی گندم از ردیف های دیگری تامین شده اما در لایحه بودجه ۹۷ دولت ۳۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها را در قالب تبصره ۱۴ به عنوان یارانه نان و خرید تضمینی گندم در نظر گرفته است.

بر این اساس پیشنهاد شده در سال ۹۷ نیز اعتبار خرید تضمینی گندم از ردیف های دیگر تامین شده و اعتبارات به جای مانده صرف پرداخت یارانه نقدی و پوشش خانوارهایی شود که به صورت ناخواسته از دریافت یارانه نقدی باز مانده‌اند.

بر اساس تبصره ۱۴ لایحه بودجه از منابع ۳۷ هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به غیر از یارانه نان، ۲۳ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت نقدی یارانه‌ها، ۷ هزار میلیارد تومان صرف فقر زدایی خانوارها با درآمد کمتر از خط حمایتی کمیته امداد و ۳۷۰۰ میلیارد تومان صرف یارانه درمان و کاهش هزینه‌های سلامت خواهد شد.

http://img8.irna.ir/1396/13960711/82683354/n82683354-71903366.jpg

طرح مجلس برای افزایش یارانه نقدی

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *