پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

صعود والیبال ایران با پیروزی مقابل مصر

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدارش در المپیک ۲۰۱۶ ریو مقابل تیم مصر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

ت%postname%یم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدارش در مرحله گروهی المپیک ۲۰۱۶ ریو از ساعت ۱۷ در سالن ماراکانوزینیو مقابل مصر قرار گرفت رائول لوزانو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران برای شروع چهارمین بازی خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو از سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد.

 

هر دو تیم یک پیروزی مقابل کوبا در کارنامه خود داشتند و به همین خاطر پیروزی در این بازی مستقیم، حکم جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را برای هر دو تیم داشت. بازیکنان ایران و کوبا از همان ابتدای ست نخست بازی با احتیاطی را به نمایش گذاشتند به طوری که اختلتف امتیاز ۲ تیم هرگز بیش از ۲ امتیاز نشد. مثل بازی‌های گذشته، تیم حریف در حمله برتر ولی در دفاع ضعیف‌تر از ایران بود. صتنخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید.

 

تیم ایران در پایان ست نخست ۲۰ امتیاز از اسپک،‌ ۲ از دفاع،‌ و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان مصر هم ۲۱ امتیاز از اسپک،‌ یک از دفاع و ۴ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

 

تیم‌های ملی والیبال ایران و مصر پیش از این بازی ۸ بار به مصاف یکدیگر رفته بودند که سهم ایران ۵ پیروزی بوده است. آخرین مسابقه این دو تیم جام جهانی ۲۰۱۵ بود. جریان بازی و عملکرد بازیکنان ایران در ست دوم تغییر کرد و شاگردان لوزانو در حمله موفق‌تر از حریف عمل کردند. بیشتر بار حمله تیم ایران در این بازی بر دوش شهرام محمودی بود و سعید معروف ترجیح داد بیشتر با قطر پاسور تیم کار کند. سرمربی تیم ملی مصر از وقت‌های استراحت و تعویض‌های خود استفاده کرد تا بازی را به سود شاگردانش برگرداند و ۲ تعویض‌های معروف تیم ملی ایران هم در مواقع لازم انجام می‌شد. ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پاین رسید.

 

 

تیم ایران در پایان ست دوم ۳۵ امتیاز از اسپک،‌ ۴ از دفاع،‌ یک امتیاز سرویس و ۱۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان مصر هم ۳۲ امتیاز از اسپک،‌ ۳ از دفاع، ۲ امتیاز از سرویس و ۱۱ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

 

همزمان با بهبود کارایی ایران در حمله و دفع روی تور، اشتباهات بازیکنان مصر هم افزایش پیدا کرد که نتیجه آن، زیاد شدن اختلاف امتیازات دو تیم بود. ۲ تعویض لوزانو (مهدوی و غفور به جای معروف و محمودی) در امتیاز ۲۰ بر ۱۵ به سود ایران انجام شد. تیم ملی والیبال ایران در ست سوم هم با درخشش شهرام محمودی با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید. با این نتیجه، شاگردان لوزانو به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال المپیک صعود کردند.

 

تیم ملی ایران در آخرین بازی گروهی خود از ساعت ۲۲:۳۰ روز دوشنبه ۲۵ مرداد ماه به مصاف روسیه می‌رود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *