پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

صدور کیفرخواست پزشک تبریزی

حدود ۵ ماه پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ یک پزشک تبریزی با خوردن غذای نذری آلوده دچار تنگی نفس شده‌اند. همسر و مادربزرگ این پزشک بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند…

%postname%

در حالی که نزدیک به پنج ماه از پرونده کشته شدن اعضای خانواده پزشک تبریزی می‌گذرد دادستان تبریز از صدور قرار مجرمیت این پزشک خبر داده است. رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: قرار مجرمیت پرونده «پزشک تبریزی» صادر شده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری افزود: دادسرا در حال تنظیم کیفرخواست برای ارسال این پرونده به دادگاه است. موسی خلیل‌اللهی‌دادستان تبریز دهم آبان‌ماه امسال نیز از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داد و گفت: مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بود.

 

این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد، همچنین عمده فعالیت او نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. خلیل‌اللهی به بیان توضیحاتی در رابطه با ادعای خیر بودن این پزشک نیز پرداخت و گفت: اگر مبنای این موضوع انتشار یک نسخه پزشکی در فضای مجازی است که باید گفت این موضوع در تحقیقات به اثبات نرسیده؛ چراکه در نسخه انتشار یافته از این پزشک در فضای مجازی، به داروخانه توصیه شده که هزینه داروها را از بیمار دریافت نکند و این در حالی است که اصل بودن این نسخه و اینکه شخصی به واسطه توصیه این پزشک هزینه داروها را پرداخت نکند، در تحقیقات به اثبات نرسیده است.

 

دادستان تبریز همچنین مسمومیت به دلیل مصرف غذای نذری را نیز منتفی دانست و گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صددرصد منتفی و به هیچ‌وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است، غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است. دادستان تبریز با اعلام اینکه خود این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث نذری در کار نبوده افزود: زوایای دیگر این پرونده در چند روز آینده و از سوی دستگاه قضایی این استان به اطلاع عموم خواهد رسید.

 

ماجرای قتل چه بود؟

روز شنبه هفدهم مهرماه امسال خبری منتشر شد مبنی بر اینکه همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ یک پزشک تبریزی با خوردن غذای نذری آلوده دچار تنگی نفس شده‌اند. همسر و مادربزرگ این پزشک بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند. بعد از مسمومیت و فوت اعضای خانواده این پزشک درباره علت حادثه گفته شد مردی با مراجعه به درمانگاه محل فعالیت این دکتر (درمانگاه تیموری تبریز) از او درباره تعداد اعضای خانواده‌اش سوال پرسیده و روز بعد هم برای‌شان غذای نذری برده است. پزشک پس از بردن غذاها به خانه، برای انجام کاری از منزل خارج شده اما در بازگشت با پیکرهای نیمه‌جان مادربزرگ، پدر، مادر، برادر و همسر روبه‌رو می‌شود.

 

وی بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و درخواست کمک فوری می‌کند. دقایقی بعد هم اعضای خانواده‌اش به بیمارستان سینا انتقال می‌یابند اما با وجود تلاش پزشکان ابتدا مادربزرگ و سپس همسر جوان، جان خود را از دست دادند. بعد از انتشار این خبر سیدجمال حسینی؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده است، بنابراین خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده‌ نذری مورد سوءقصد قرار گرفته‌اند. بعد از بررسی و گرفتن نمونه، روابط عمومی پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرد که نمونه‌های سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد مادربزرگ پزشک گرفته شده و در حال بررسی است اما اینکه غذای نذری مسموم بوده، تقریبا حتمی است.

 

تصاویر مداربسته که از رستورانی که دکتر تبریزی از آن غذا خریده نشان می‌دهد که او ظهر همان روزی که خانواده‌اش مسموم شده‌اند به آن رستوران رفته و به تعداد آنها غذا خریده است. البته در همان روزها بود که حسن هاشمی، وزیر بهداشت، نیز در پیامی درگذشت همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی را به او تسلیت گفت و بر پیگیری دلیل این حادثه تاکید کرد. وزیر بهداشت از دکتر صومی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست به عنوان نماینده وزیر، پیگیری علت وقوع این حادثه را تا حصول نتیجه نهایی برعهده داشته باشد.

 

ماجرای نامه معروف این پزشک تبریزی «علیرضا صلحی» از این قرار بود که او سال گذشته با انتشار یک نسخه جنجالی در شبکه‌های اجتماعی که در آن به شنیدن آهنگ‌های شجریان برای بهبود بیماری توصیه کرده بود مشهور شد. اوایل فروردین امسال نیز نسخه دیگری از او منتشر شد که نشان می‌داد او در حال کمک به یکی از بیمارانش برای تامین داروست. او درباره توصیه به شنیدن آهنگ‌های شجریان گفته بود: «گوش دادن به آهنگ‌های آقای شجریان یک توصیه بود نه یک نسخه، در واقع این نوشته برای هیچ بیمار خاصی نوشته نشده.

 

من برای بیماران، صدای شجریان را تجویز نمی‌کنم اما حتما توصیه می‌کنم که به صدای او گوش دهند.» صحبت‌های دادستان آذربایجان شرقی در حالی است که مدت‌هاست خبر قتل اعضای خانواده این پزشک به گوش می‌رسید اما هیچگاه خبری مبنی به اعتراف او منتشر نشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *