جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹ قبل از ظهر به وقت تهران

شیرجه مرگبار تیبا در زاینده ‌رود!

پیکر کارگر جوان کارخانه رشته آشی که با خودروی خود به زاینده‌رود سقوط کرده بود، بعد از هشت روز عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرکرد در زاینده‌رود پیدا شد.

به گزارش جام‌جم، ساعت هنوز به یک بامداد روز اول اردیبهشت نرسیده بود. باران شدیدی در نزدیکی زاینده‌رود می‌بارید و حتی حرکت‌های تند برف پاک‌کن ماشین‌ها هم نمی‌توانست حریف دانه‌های درشت باران باشد که سیل‌آسا روی شیشه ماشین می‌بارید. جاده شورآب صغیر به شهرکرد یعنی همان مسیری که سجاد هر شب از آن عبور می‌کرد در آن وقت شب شلوغ نبود.
سجاد نادری داشت با خودروی تیبای خود جاده را به مقصد خانه طی می‌کرد که یکدفعه به داخل رودخانه سقوط کرد و ناپدید شد. خودروی پشت سر او با دیدن صحنه سقوط تیبا به رودخانه وحشت زده با پلیس تماس گرفت.
شیخی، دایی سجاد در مورد حادثه گفت: مردی که پشت سر سجاد در حال حرکت بود به پلیس گفته بود خودرو سر پیچ یکدفعه روی زمین لغزید و راننده انگار دیگر نتوانست خودرو را کنترل کند و به داخل آب افتاد. مرد راننده می‌گفت شدت آب به قدری زیاد بود که خودرو روی آب شناور شده بود.
شیخی در ادامه گفت: به صبح نکشید، ماشین از آب خارج شد ولی اثری از سجاد نبود. شدت آب به قدری زیاد بود که او را با خود برده بود. سجاد ۳۳ سال داشت و کارگر کارخانه رشته آشی بود. چون هر شب دیر وقت کارش تمام می‌شد حدود دو سال قبل به فکر این افتاد گواهینامه بگیرد و با پس‌انداز تمام سال‌هایی که کار کرده بود یک خودرو خرید. همان خودرویی که با آن در زاینده رود سقوط کرد.
خانواده سجاد در تمام روزهایی که منتظر رسیدن خبری از او بودند چشم به زاینده‌رود دوخته بودند و لحظات سخت و نفسگیری در دلواپسی سپری می‌کردند و پسر هفت ساله سجاد بیقراری می‌کرد.
مرتضوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهر کرد در مورد عملیات امداد گفت: تیم واکنش سریع با تیم غواصی به همراه امدادگران هلال احمر از همان لحظات اولیه بعد از وقوع حادثه به محل اعزام شدند و عملیات جست‌وجو آغاز شد.
با توجه به این‌که ماشین در رودخانه چپ کرده بود، احتمال زنده بودن سرنشین خودرو خیلی کم بود. چون آب رودخانه هم خیلی زیاد بود و خروجی سد حدود ۸۵ تا ۹۰ متر بالا آمده بود که در این فصل سال بی‌سابقه است.
از صبح روز حادثه تا پیدا شدن جسد راننده، امدادگران هلال‌احمر هشت روز عملیات داشتند. روزی چهار تیم عملیاتی با همکاری اعضای نجات غریق شهرستان به جست‌وجو می‌پرداختند، اما به خاطر سرمای هوا و شدت آب رودخانه مقدار زیادی سنگ، چوب و غربال روی آب رودخانه بود که عملیات را سخت می‌کرد و شرایط به حدی سخت بود که دو نفر از امدادگران در خروجی سد در معرض خطر جانی قرار گرفتند و با کمک دیگر امدادگران شانس زنده ماندن پیدا کردند.
همین شرایط سخت باعث شده بود نیروهای امدادی فقط در روشنی روز کار امداد را انجام دهند و شب‌ها عملیات جست‌وجو متوقف می‌شد.
مرتضوی در آخر افزود: امدادگران با دو قایق و دستگاه غواصی هشت روز تلاش کردند و از محل حادثه تا حوزه اصفهان را تفحص کردند. بالاخره صبح روز هفتم اردیبهشت جسد مرد جوان پایین‌تر از پل چم نار در مرز استان چهارمحال بختیاری و اصفهان پیدا شد.

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید. مرحوم سجاد نادری فقط یک فرزند دخترِ ۸ ساله دارند.و فامیل مادری ایشان شیخی نمی باشد.باتشکر از زحماتِ شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *