پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱ بعد از ظهر به وقت تهران

شکایت از مقصران حادثه مرگبار تالار عروسی

با گذشت ۲ روز از حادثه مرگبار در تالار عروسی «مانگ شه و» در سقز تازه داماد با مراجعه به پلیس آگاهی این شهرستان شکایت خود را از مدیر تالار ثبت کرد. این در حالی است که دادستان کردستان روز جمعه دستور بازداشت مدیر تالار را صادر کرده و وی تحت تعقیب قرار دارد.

پیش‌نویس خودکار

مرد جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» در خصوص روند پیگیری پرونده قضایی این حادثه عنوان کرد: صبح شنبه شکایت‌مان را علیه مدیر تالار در اداره آگاهی ثبت کردیم و در حال حاضر هم در انتظار تعیین شعبه هستیم. ما به‌هیچ عنوان نمی‌گذاریم خون قربانیان این حادثه پایمال شود و امیدوار هستیم تا فرد یا افراد خاطی به جزای عمل‌شان برسند. با آنکه پرونده قضایی برای رسیدگی به این حادثه از همان شب اول در دادستانی تشکیل شده و دستور بازداشت مدیر تالار نیز صادر شده اما وی هنوز دستگیر نشده و متواری است.
وی در مورد وضعیت مصدومان حادثه نیز گفت: بسیاری از مصدومان با شکستگی دست و پا مواجه شده‌اند اما حال ۲ نفرشان مساعد نیست و در آی‌سی‌یو بستری هستند. یکی از آنها مردی ۷۰ ساله است و دیگری هم کودکی ۶ ساله که امیدواریم سلامت‌شان را به‌دست آورند.
وی در ادامه تصریح کرد: در بسیاری از اخبار علت قطعی برق تالار را دلیل آتش‌سوزی عنوان کرده بودند در حالی که قطع برق هیچ ارتباطی به آتش‌سوزی نداشته و پسر مدیر تالار پس از آتش گرفتن شیلنگ گاز خودش برق را قطع کرد که تاریکی منجر به ایجاد رعب و وحشت میهمانان و هجوم برای فرار از تالار شد و این فاجعه را به بار آورد.
پیام وزیر کشور
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم با ارسال پیامی به استاندار کردستان خواستار بررسی دقیق علت وقوع این سانحه شد.
در بخشی از این پیام آمده: سانحه آتش‌سوزی موجی از تأثر و تألم در کشور ایجاد کرد که ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و مردم غیور آن منطقه، ضرورت دارد ضمن بررسی دقیق علت وقوع این سانحه دلخراش سریعاً به وضعیت آسیب دیدگان و بازماندگان رسیدگی شده و از طریق مراجع ذیصلاح تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری پیگیری و اقدام شود.
هیوا اردلان، سرپرست نظارت بر اجرای استاندارد شهرستان سقز در بحث استاندارد‌سازی تالارها گفت: بحث استاندارد نبودن درهای خروجی تالار عامل اصلی زیر پا افتادن قربانیان بوده‌است.
این تالار در همان ابتدا به‌عنوان تالار عروسی و پذیرایی در حریم شهر ساخته شده و به هیچ‌ عنوان تغییر کاربری در آن صورت نگرفته و شهرداری در زمان ساخت این مجموعه به منظور اینکه به مرحله بهره‌برداری برسد برای آن مجوز صادر کرده است. اتحادیه صنفی در اداره اصناف، پروانه کسب برای این تالار صادر کرده، اما متأسفانه هیچ گونه مجوزی از سوی سازمان نظام مهندسی و شهرداری کسب نکرده‌ است. مکان‌هایی با شرایط مشابه همانند شهربازی‌های سرپوشیده و دیگر مکان‌ها ملزم به تأییدیه از سوی سازمان آتش‌نشانی‌ هستند.شامگاه پنجشنبه ۱۴ آذر به علت آتش گرفتن شیلنگ گاز یکی از بخاری‌ها در تالار عروسی در سقز میهمانان که ترسیده بودند قصد فرار داشتند اما دراین حادثه ۱۱زن و مرد و کودک زیر دست و پا جان باختند و ۵۰نفر نیز مصدوم شدند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *