پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷ بعد از ظهر به وقت تهران

شکایت از دکتر زنان بخاطر مرگ نوزاد ۳ روزه

مرگ نوزاد دختر سه روزه پس از تولدش و شکایت پدر او از پزشک و رزیدنت بیمارستان، پرونده قصور پزشکی دیگری را پیش روی سازمان نظام پزشکی قرار داد. پدر نوزاد در شکایت خود اعلام کرد، مخالفت پزشک با عمل سزارین باعث مرگ نوزادش شده است.

بیست و چهارم تیر امسال مرد جوانی با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب استان همدان از پزشک زن و رزیدنت یکی از بیمارستان‌های شهر همدان به خاطر قصور پزشکی شکایت کرد.

%postname%

شاکی به بازپرس پرونده گفت: ساعت ۱۶ بیستم تیر امسال همسرم را برای زایمان به بیمارستانی در همدان منتقل کردم. مدارک پزشکی، آزمایش‌ها و سونوگرافی‌های انجام شده سلامت نوزادم را تائید کرده بود. با توجه به وزن بالای دخترم، باید همسر ۲۸ ساله‌ام عمل سزارین می‌کرد، اما پزشک و رزیدنت بیمارستان اعلام کردند همسرم باید زایمان طبیعی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همان شب همسرم زایمان طبیعی کرد و دخترم به دنیا آمد، اما وضعیت دخترم خوب نبود. پزشک معالج بیمارستان، همسرم را روز بعد مرخص کرد، اما نوزادم در بخش مراقبت‌های ویژه بود. سرانجام پس از سه روز فرزندم که بستری بود، فوت کرد. پزشک زن و رزیدنت در وضع حمل همسرم قصور داشتند که همین موضوع باعث مرگ فرزندم شد و اکنون از این دو نفر شکایت دارم. اگر همسرم تحت عمل سزارین زایمان می‌کرد، اکنون دخترم زنده بود. سهل‌انگاری آنها باعث شد نوزادم را از دست بدهم.

همزمان با شکایت این مرد و همسرش، پرونده‌ای در این‌باره تشکیل و برای ادامه تحقیقات به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد.

ناصر رضایی، پدر نوزاد فوت شده به جام‌جم گفت: همسرم نخستین زایمانش بود. بررسی‌های پزشکی نشان می‌داد که وزن نوزاد چهار کیلوست. پس از مشورت با پزشک همسرم، قرار شد او برای زایمان راحت‌تر عمل سزارین انجام دهد. بیست و یکم تیر امسال همسرم را به بیمارستان بردم، اما درحالی که وقت زایمان بود، پذیرش نکردند. با اصرارهای من سرانجام عصر در آنجا بستری شد.

وی افزود: هرچه اصرار کردم که وزن نوزاد بالاست و همسرم باید تحت عمل سزارین قرار بگیرد، بی‌فایده بود. سرانجام او زایمان طبیعی کرد و ساعت ۱۱ شب دخترم که چهار کیلو وزن داشت، به دنیا آمد، اما بسختی نفس می‌کشید که او را به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل کردند. همسرم روز بعد مرخص شد و مسئولان بیمارستان گفتند حال فرزندم پس از چند روز بهتر می‌شود، اما بعد از سه روز اطلاع دادند دخترم فوت کرده است. از مسئولان سازمان نظام پزشکی و قوه قضاییه می‌خواهم با مقصران قاطعانه برخورد کنند.

پرونده در هیات نظام پزشکی
دکتر سیدابوالفضل عظیم، رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان نیز با تائید تشکیل این پرونده در سازمان نظام پزشکی این شهر به جام‌جم گفت: با توجه به کثرت پرونده‌های قصورات پزشکی، یک سال زمان می‌برد تا این پرونده که تازه تشکیل شده، به نتیجه برسد. با این حال هر ۱۵ روز یک بار جلسه هیات نظام پزشکی تشکیل می‌شود. علاوه برآن، این جلسات ممکن است طی چند مرحله تشکیل شود تا نظر قطعی برای مشخص شدن میزان تخلفات پزشکی اعلام شود. اولویت کار سازمان نظام پزشکی، حمایت از بیمار و بعد از آن حمایت از صنف پزشکی است. به پرونده‌های تخلفات پزشکی بدقت رسیدگی می‌شود تا حقی از طرفین پرونده‌ها ضایع نشود. سعی می‌کنیم به این پرونده نیز سریع‌تر رسیدگی شود و اگر قصور پزشکی انجام گرفته، با سهل‌انگاران در پرونده مرگ نوزاد سه روزه قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *