پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۷ بعد از ظهر به وقت تهران

شکار یک ماده پلنگ آبستن در ایذه +تصاویر

بر اساس گزارش مخبرین محلی این پلنگ ماده در زمان شکار آبستن بوده و سه توله درون رحم خود داشته است. البته به دلیل جدا شدن پوست و دفن سایر اجزای بدن، اثبات این موضوع امکان پذیر نیست.

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار یک پلنگ در مناطق کوهستانی بخش دهدز، نیرو‌های محیط زیست شهرستان ایذه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر شکار یک پلنگ در مناطق کوهستانی بخش دهدز، نیرو‌های محیط زیست شهرستان ایذه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در این باره گفت: نیرو‌های محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز و شناسایی یک مظنون در این رابطه موضوع را با مقام قضایی در میان گذاشتند.

عباس سلطانی اظهار داشت: محیط بانان روز دوشنبه ۹۷/۲/۱۰ پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی عازم ارتفاعات دهدز شده و وارد منزل مظنون شدند و به تفتیش این مکان پرداختند.

در بازرسی از این مکان پوست یک پلنگ ماده و بالغ که حدودا دوماه قبل شکار شده بود و متهم قصد فروش آن را داشته کشف و ضبط شد.

در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت شکار هر یک پلنگ ایرانی معادل هشتصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می‌بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در معرض انقراض محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

به احتمال فراوان و بر اساس گزارش مخبرین محلی این پلنگ ماده در زمان شکار آبستن بوده و سه توله درون رحم خود داشته است. البته به دلیل جدا شدن پوست و دفن سایر اجزای بدن، اثبات این موضوع امکان پذیر نیست.

به نمایندگی از جامعه محیط زیست ایران از مقامات محترم قضایی خوزستان تقاضا داریم برای این گروه از متهمین که گونه‌های ارزشمند و در معرض انقراض که میراث طبیعی کشور محسوب میشوند را به نابودی می‌کشانند اشد مجازات را در نظر بگیرند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *