پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

شوخی عجیب شرکت ‌کننده «عصر جدید» با رویا نونهالی دردسرساز شد!

چرا رویا نونهالی از شوخی شرکت‌کننده «عصر جدید» با نقشش در سریال «خواب و بیدار» ناراحت شد؟

شوخی عجیب شرکت ‌کننده «عصر جدید» با رویا نونهالی دردسرساز شد!

یک شنبه‌شب قسمت هفتم «عصر جدید» روی آنتن رفت و دو گروه قشقایی و کرموبله روی صحنه رفتند. اجرای گروه قشقایی مورد استقبال داوران قرار گرفت و راهی نظرسنجی مردمی شد، اما گروه کرموبله با یک چراغ قرمز، انتخاب نهایی داوران نبود و مسابقه را ترک کرد. اجرای این گروه به اندازه مرحله قبل مورد پسند هر چهار داور نبود و واکنش منفی رویا نونهالی را نیز برانگیخت.

 

شوخی یا تمسخر بازیگر؟
اعضای گروه کرموبله در این مرحله هم مانند مرحله مقدماتی با مسابقه «عصر جدید» شوخی کردند و بر روی احسان علیخانی و داوران صداگذاری طنز انجام دادند. این گروه در بخشی از این اجرا، با شخصیت «ناتاشا» در سریال «خواب و بیدار» که رویا نونهالی آن را بازی کرده بود شوخی کردند و به جای او دیالوگ‌های طنز گفتند. همین موضوع باعث شد نظر رویا نونهالی درباره این بخش از اجرای گروه کرموبله منفی باشد و با تردیدی واضح، به آن‌ها رای سفید دهد. این داور در واکنش به اجرا توضیح داد که شوخی با «عصر جدید» به دلیل ذات سرگرم‌کننده بودن آن خوب است، اما مورد مضحکه قرار دادن بازی یک بازیگر یا اثری  را که یک کارگردان خلق کرده نمی‌پسندد و نمی‌تواند به آن بخندد. او در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «من بازیگرم، من رنج می‌برم [از این که] زحمت بازیگر به مسخره گرفته می‌شود.»

 

واکنش‌های مثبت به شوخی با «ابد و یک روز»
اگر به یاد داشته باشید، گروه کرموبله در اجرای خود در مرحله اول، علاوه بر «عصر جدید» با سکانس‌هایی از فیلم «ابد و یک روز» شوخی کردند. صداگذاری طنز آن‌ها بر روی شخصیت‌های نوید محمدزاده، پیمان معادی و پریناز ایزدیار از سوی هیچ کدام از داوران، حتی رویا نونهالی مورد انتقاد قرار نگرفت. البته این داور در واکنش به اجرای آن‌ها، سعی کرد با گفتن جمله «شوخی با شخصیت‌های واقعی خیلی حساب شده بود» نظر مثبتش را به طور خاص به شوخی با داوران «عصر جدید» نشان دهد، اما درباره شوخی با «ابد و یک روز» نظری نداد. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «وقتی ناراحت‌کننده است که آدم به ساحت شوخی کشیده شود، اما شوخی بی‌مزه‌ای با آدم شود.» اما وقتی در اجرای دوم کرموبله، نقشی که خودش آن را بازی کرده سوژه دیالوگ‌های طنز شد، تصمیم گرفت نظر منفی‌اش را که در مرحله قبل بروز نداده بود، به صراحت اعلام کند و واکنش متفاوتی به مرحله مقدماتی داشته باشد.می‌توان نظر منفی رویا نونهالی را به ویژه در جایگاه یک بازیگر، تا حدی درک کرد. گاهی شوخی با صحنه‌های مهم و احساسی برخی فیلم‌ها و انتشار گسترده و پرتکرار آن‌ها باعث می‌شود زمان تماشای نسخه اصلی فیلم، دیالوگ‌های طنز در ذهن مخاطب تداعی شود و آن سکانس یا بازیگر تاثیر لازم را روی مخاطب نداشته باشد، به همین دلیل از این زاویه، نظر منفی رویا نونهالی درباره این شوخی‌ها توجیه دارد، اما از طرفی هم به اندازه کافی برای طنز و شوخی، خط قرمز و محدودیت‌های مختلف وجود دارد و بیشتر شدن این محدودیت‌ها کار را برای کمدین‌ها سخت‌تر می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *