پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

شهری با اجاره خانه های ۵ هزار تومانی! +عکس

در اروپا شهری وجود دارد که اجاره خانه های آن فقط ۵ هزار تومان است! چرا کرایه خانه در این شهر انقدر است؟ چطور می شود به آنجا رفت؟

جالب است بدانید منطقه ای به‌نام فوگری در ایالت بایرن آلمان وجود دارد که اجاره ی هر خانه در آن کمتر از ۱ یورو، یعنی حدود ۵ هزار تومن است! جالب‌تر اینکه اجاره خانه‌های این منطقه از حدود ۵ قرن پیش تاحالا تغییری نکرده!

– فوگری در سال ۱۵۱۶ توسط جوانی ثروتمند و خَیِری به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. امروزه در روستای فوگری در مجموع ۶۷ خانه، ۱۴۷ آپارتمان؛ یک کلیسا و یک ساختمان اداری وجود دارد.

– البته زندگی در اینجا راحت نیست و هر کسی اجازه اقامت در اینجا را ندارد.

– فقط افرادی در اینجا می‌توانند زندگی کنند که برخی شروط را داشته باشند. اینکه از افراد کم بضاعت و واقعاً تهی دست باشند، به کسی بدهکار نباشند، حداقل ۲ سال هم در آوکسبورگ (شهری در نزدیکی فوگری) زندگی کرده باشند و شرایطی دیگری که مسئولین این منطقه اعلام می کنند را داشته باشند.

– آپارتمان‌های مجموعه‌ی فوگری هرکدام بین ۴۵ تا ۶۵ متر مربع مساحت دارند. هرکدام از این آپارتمان‌ها ورودی مجزا و اختصاصی خود را دارد، بنابراین، هیچ چیز مشاعی وجود ندارد و انگار ساکنان در خانه‌های جداگانه زندگی می‌کنند. هر آپارتمان دارای یک آشپزخانه، یک اتاق نشیمن، یک اتاق‌خواب و یک اتاق کوچک دیگر است. البته مزیتی که ساختمان‌های طبقه همکف دارند این است که یک باغچه و انبار کوچک هم دارند. ولی آپارتمان‌های طبقه‌ی بالا اتاق زیرشیروانی دارند./الی گشت

شهری با اجاره خانه های ۵ هزار تومانی!

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *