پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

شنبه عید سعید فطر است

مجله انلاین دوستان : یک عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: پیش‌بینی می‌شود که رویت هلال ماه شوال در غروب پنج‌شنبه بعید باشد و به احتمال زیاد طبق تقویم، شنبه عید فطر است.

dustaan.com-شنبه عید سعید فطر استحجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد اظهار کرد:‌ بیش از ۱۵۰ گروه رصدی برای رویت هلال ماه شوال فعالیت دارند و طبق پیش‌بینی‌ها رویت هلال ماه در غروب پنج‌شنبه بعید است و احتمالا طبق تقویم شنبه عید فطر است.وی گفت: اگر نتایج رصد‌های روز پنج شنبه غیر از این باشد به اطلاع مردم می‌رسد.

وی افزود: رویت هلال ماه به مسائل جوی و تجربه رصد‌گران هم بستگی دارد، اما پارامترهای هلال در غروب پنج‌شنبه بسیار ضعیف بوده و احتمال رویت آن بسیار کم است.

وی گفت: رویت هلال ماه در سایر ماه‌های قمری نیز انجام می‌شود و نتایج رصد‌های آن به دفتر مقام معظم رهبری با جدیت و دقت لازم اعلام می‌شود.

موحدنژاد تصریح کرد: منشاء برخی از اختلاف‌ها این است که یک عده از فقها و علما رویت ماه را با چشم غیرمسلح قبول ندارند و به همین دلیل گاهی این امر منشاء اختلاف می‌شود.

وی گفت: کشورهایی که ما می‌شناسیم همه آنها برای تعیین هلال ماه حساس هستند. البته برخی هم طبق تقویم عمل می‌کنند و این امر طبیعی است. ولی در کل برای رویت هلال ماه باید دقت زیادی صورت گیرد ولی متاسفانه برخی از کشورها این امر را رعایت نمی‌کنند.

منبع: ایسنا
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *