دوشنبه , ۲۸ ام خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر به وقت تهران

شمار کشته های سوریه در ناارامی های سه سال اخیر به ۱۵۰ هزار نفر رسید

مجله انلاین دوستان : به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمار جدید توسط مجموعه “دیده بان حقوق بشر سوریه” مستقر در لندن اعلام شده است. این گروه با استفاده گزارشگران مستقر در مناطق مختلف سوریه، این آمار را دریافت و منتشر می کند.

شمار کشته های سوریه در ناارامی های سه سال اخیر به 150 هزار نفر رسید
شمار کشته های سوریه در ناارامی های سه سال اخیر به ۱۵۰ هزار نفر رسید

این مجموعه اعلام کرده است که تاکنون توانسته است کشته شدن ۱۵۰ هزار و و۳۴۴ نفر را از زمان آغاز ناآرام ها در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۱ در استان درعا در جنوب سوریه تا ۳۱ مارس ۲۰۱۴ ثبت و مستند کند.

براین اساس، کشته ها شامل ۵۱ هزار و ۲۱۲ غیرنظامی، ۵۸ هزار و ۴۸۰ نفر از نیروهای مسلح دولتی و حامیان آنها، ۳۷ هزار و ۷۸۱ نفر از مخالفان از جمله تندروهای اسلامگرا و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر با هویت نامشخص هستند.

در میان غیرنظامیان نیز ۷ هزار و ۱۴ کودک و ۵ هزار و ۲۶۶ دختر بالای ۱۲ سال دیده می شود.

کشته شدگان در صف نیروهای دولتی سوریه و حامیان آنها نیز به این شرح اعلام شده است: ۳۵ هزارو ۶۰۱ نیروهای نظامی رسمی، ۲۱ هزار و ۹۱۰ نفر از نیروهای شبه نظامی حامی دولت، ۳۶۴ نفر از نیروهای نظامی حزب الله لبنان و ۶۰۵ نفر از شیعیانی غیرسوری.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد تلفات در میان نیروهای نظامی دولتی و مخالفان مسلح بیش از این است اما مستند کردن آن سخت و دشوار است.

در این گزارش به هزاران نفر ناپدید و مفقود شده در جنگ داخلی سوریه نیز اشاره شده است. علاوه بر این ۸ هزار نفر نیز از نیروهای نظامی دولتی و حامیان آن به اسارت مخالفان درآمده اند.
همچنین صدها نفر توسط گروه های محلی در مناطق مختلف سوریه، دزدیده شده اند.//عصرایران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *