چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

شمارش معکوس برای آزادسازی شرق حلب

پیروزی‌ های اخیر ارتش سوریه و متحدانش در غرب حلب شمارش معکوس برای عملیات آزادسازی شرق حلب را نزدیک کرده است.

خبرگزاری فارس: آغاز شمارش معکوس برای آزادسازی شرق حلب/ اجازه ورود ترکیه به «الباب» را نمی‌دهیمنماینده پارلمان و فرمانده گردان البعث حلب سوریه با تاکید بر اینکه پیروزی‌های ارتش و متحدانش در غرب حلب شمارش معکوس برای عملیات آزادسازی شرق حلب را نزدیک کرده گفت: دمشق اجازه ورود ترکیه به منطقه الباب را نخواهد داد.

«مهند الحاج»، فرمانده گردان البعث حلب و نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دمشق با اشاره به آمادگی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن برای ورود به عملیات بزرگ آزادسازی شرق حلب اظهار داشت: این عملیات به احتمال زیاد طی ساعات آتی با مشارکت نیروی هوایی روسیه آغاز خواهد شد.

وی افزود: روسیه طی مدت اخیر با متوقف کردن حملات هوایی خود در حلب و اجرای طرح آتش بس آخرین فرصت را به تروریست ها برای خروج از منطقه داد اما آنها این شانس را نادیده گرفتند و هم اینک نبرد بزرگ در راه است.

نماینده سوری با اشاره به پیروزی خیره کننده ارتش سوریه و متحدانش در منطقه ۱۰۷۰ و بازپس گیری کامل این مجتمع و همچنین منطقه منیان، گفت: صفوف تروریست ها در جبهه غربی زیر فشار حملات نیروی هوایی سوریه کاملا فروپاشیده است.

وی افزود: تسلط ارتش سوریه بر  ارتفاعات الرخم و موته موجب اشراف آن بر مابقی محله‌های تحت تسلط تروریست‌ها در غرب حلب شامل ضاحیه الأسد،  مدرسه الحکمه، أرض الجبس و  راشدین خامسه و تسلط آتش باری بر این مناطق است و همه این پیشروی‌های بزرگ موجب شده که شمارش معکوس برای آغاز نبرد آزادسازی محله های شرقی را بسیار نزدیک کند.

الحاج به آمادگی ارتش سوریه برای یورش به شهر الباب در شمال استان حلب نیز اشاره کرد و گفت: نبرد الباب بیش‌تر از اینکه از لحاظ نظامی اهمیت داشته باشد از بعد سیاسی حائز اهمیت است چون آنکارا به دنبال ایجاد منطقه ای در داخل خاک سوریه است که از مارع تا الباب کشیده شده و تروریست‌ها را در آنجا محاصره کند تا مانع فرار آنها به داخل خاک ترکیه شود.

نماینده سوری ادامه داد: زمانی که ارتش سوریه و متحدانش برای ورود به نبرد رقه، ادلب یا حومه‌های شمالی حلب اقدام کنند، تروریست‌ها هیچ مفری جز خاک ترکیه نخواهند داشت اما آنکارا به دنبال ایجاد منطقه بی طرف در شمال سوریه است، بنابراین دمشق تلاش دارد با آزادسازی الباب و سیطره بر آن مانع بهره‌برداری سیاسی از این منطقه شود.

الحاج با تاکید بر تصمیم قاطع دولت سوریه برای آزادسازی هر وجب از خاک کشورش، گفت: حضور هر نیرویی غیر ارتش سوریه و متحدانش در خاک سوریه اشغالگری است و با آن برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: همه حرف هایی که درباره صرف نظر کردن دولت سوریه از وجبی از خاک این کشور مطرح می‌شود خیال باطل و تعبیر نشدنی است چون دولت سوریه اگر می‌خواست با هر گونه تجزیه سوریه موافقت کند مسئولیت دفاع در برابر این تجاوز سهمگین را طی شش سال اخیر نمی‌پذیرفت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *