پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱ قبل از ظهر به وقت تهران

شکنجه هولناک برای دستیابی به الماس گرانقیمت ۱۳۰ میلیاردی!

 مرد جوان که در برابر آزادی مرد کارخانه‌دار از خانواده‌اش درخواست قطعه الماس میلیاردی و ۱۳۰ میلیارد تومان پول کرده بود، ناکام ماند و همراه همدستانش بازداشت شد. متهمان ۷۲ساعت وی را گروگان گرفته، ساعت‌ها شکنجه‌اش داده و با آتش فندک کف پاهایش را سوزاندند.

شکنجه هولناک برای دستیابی به الماس گرانقیمت 130 میلیاردی!

به گزارش خبرنگار جام‌جم، مرد ۵۰ ساله صاحب کارخانه سنگبری در جنوب تهران بود. اولین روز شهریور خانه‌اش در محله ستارخان را  ترک کرد تا به کارخانه برود که چهار نفر سرنشینان خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای با چراغ گردان با معرفی خود به عنوان پلیس، سد راهش شده و با بستن دست و پا و چشمانش او را بیهوش کرده و ربودند.
با غیبت مرد کارخانه‌دار، ماموران همه جا را جست‌و‌جو کردند ولی او را پیدا نکردند تا این‌که روز بعد فردی با خانه‌شان تماس گرفت و صدای ناله‌های مرد کارخانه‌دار را برایشان پخش کرد و گفت که وی را ربوده و باید در برابر آزادی‌اش ۱۳۰ میلیارد تومان پول نقد یا جواهر و یک قطعه الماس میلیاردی به او تحویل دهند در غیر این صورت جان مرد میانسال به خطر می‌افتد.
این خانواده به شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران رفتند و شکایتی را نزد عظیم سهرابی، بازپرس پرونده مطرح کردند. پرونده با هماهنگی قضایی در دستورکار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران  قرار گرفت. ماموران دوربین‌های مداربسته محل ربوده شدن مرد پولدار را بازبینی کردند و به تصاویری دست یافتند. آنها به استعلام از شماره پلاک خودروی آدم‌رباها پرداختند که معلوم شد مالک آن مردی به نام سامان بوده که در غرب استان تهران زندگی می‌کند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و بعد از ۷۲ ساعت مخفیگاهش در خانه ویلایی شناسایی شد. ماموران با اعزام به محل و محاصره آنجا وارد خانه شدند و سامان و دو همدستش را بازداشت کردند. همچنین گروگان را که در یکی از اتاق‌های خانه محبوس شده بود، نجات داده و او نزد خانواده‌اش بازگشت.
در بازرسی  از مخفیگاه آدم‌رباها یک قبضه کلت کمری، مقداری فشنگ، اسپری اشک‌آور، شوکر و سه عدد چاقو کشف کردند.
متهمان در بازجویی پلیسی اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کردند، اما در مواجهه حضوری با گروگان، سکوت خود را شکستند.
این در حالی بود که گروگان نجات یافته در تحقیقات پلیسی گفت: سال‌ها قبل معامله‌های کاری با سامان داشتم و دیگر خبری از او نداشتم. روز حادثه از خانه به کارخانه می‌رفتم که او همراه سه سرنشین پژو ۴۰۵ نقره‌ای خودشان را پلیس جا زده و مرا ربودند. چشمانم را که بازکردم دست و پاهایم بسته و در خانه ویلایی بودم.
وی افزود: آنها غذای کمی به من داده و نوبتی کتکم می‌زدند. با سلاحی که داشتند تهدید می‌کردند که اگر خانواده‌ام به آنها یک قطعه الماس میلیاردی تحویل ندهند مرا در همین خانه کشته و دفن می‌کنند حتی با آتش فندک کف پاهایم را سوزاندند و صدای ناله‌هایم را ضبط کرده و برای خانواده‌ام
ارسال کردند تا بیشتر اخاذی کنند.
سامان طراح آدم‌ربایی در تحقیقات ادعای عجیبی را مطرح کرد و گفت: کارم در زمینه خرید و فروش اشیای قیمتی و الماس است. سال‌ها قبل با مرد کارخانه‌دار معامله کرده و قطعه‌ای الماس به او فروختم، اما پولش را نپرداخت. به خاطر این‌که معامله غیر‌قانونی بود، نتوانستم از او شکایت کنم. او نشانی‌اش را عوض کرد و ردی از او نداشتم تا این‌که چند هفته قبل به‌طور اتفاقی شاکی را در محله ستارخان دیدم. موضوع را به همدستانم گفتم و تصمیم به ربایش او با جعل عنوان پلیس گرفتیم و بعد از چند روز نقشه را در خیابان اجرا کردیم. چند میلیون تومان به همدستانم دادم و قرار شد بعد از اخاذی به هر کدام چند صد میلیون تومان بدهم. او را شکنجه دادیم و از خانواده‌اش در برابر آزادی او ابتدا الماس میلیاردی را خواستم که بعد قرار شد ۱۳۰میلیارد تومان بپردازند. ۷۲ ساعت بعد از گروگانگیری دستگیر شدیم.
با اعتراف سرکرده، دو همدستش نیز گفته‌های وی را تایید کردند. تحقیقات برای دستگیری آخرین عضو فراری باند و رازگشایی از دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *