پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۵ بعد از ظهر به وقت تهران

شرمن : برجام از ایران حمایت و امنیت ما را تضمین کرد/ ترامپ به توافق بهتری نخواهد رسید

معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت سابق این کشور ضمن انتقاد از مواضع «دونالد ترامپ» علیه برجام در یک طعنه آشکار گفت که ترامپ مشاور امنیت ملی خود را برای سازماندهی دیدار با رئیس‌جمهور ایران به تهران می‌فرستد.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/5/1/454637_120.jpg

به گزارش فارس، در حالی که واکنش‌ها به اظهارنظر توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای ایرانی خود ادامه دارد، معاون وزیر خارجه آمریکا در دولت قبلی این کشور و مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای گروه ۱+۵ و ایران در یک پیش‌بینی طعنه‌آمیز گفت که دونالد ترامپ مشاور امنیت ملی کاخ سفید را به تهران می‌فرستد!

«وندی شرمن» معاون «جان کری» وزیر خارجه پیشین آمریکا تصریح کرد: «اگر گذشته نمایانگر آینده باشد، ترامپ (جان) بولتون را به تهران می‌فرستد تا دیدار با روحانی را سازماندهی کند».

به نظر می‌رسد که این مقام سابق آمریکایی به اعزام مشاور امنیت ملی کاخ سفید به مسکو و دیدارهای او با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های روسیه اشاره می‌کند؛ دیداری که پیش از نشست سران دو کشور در هلسینکی فنلاند و برای تدارک این نشست انجام شد.

شرمن همچنین انتقادهای قبلی خودش درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را تکرار کرد و گفت: «برجام از مردم ایران حمایت و امنیت ما (آمریکا) را تضمین کرد. (ترامپ با) توئیت‌ها به توافق بهتری نخواهد رسید».

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *