پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ بعد از ظهر به وقت تهران

شبی که کی‌ روش اشک ریخت!

 امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تیم‌ملی ایران در دیداری تدارکاتی به مصاف بوسنی می‌رود. بازی با این تیم اما برای ایرانی‌ها یادآور یک مسابقه تلخ است. چهارم تیر ماه سال ۹۳ ایران در سومین بازی جام‌جهانی در حالی که شانس داشت به دور بعد صعود کند، ۳ بر یک مغلوب بوسنی شد تا خداحافظی تلخی با جام داشته باشد. بوسنی هم با وجود برد مجبور به خداحافظی شد. اتفاقات اصلی اما پس از بازی رخ داد.

شبی که کی‌ روش در رختکن گریه کرد

اشک‌های کی‌روش
کارلوس کی‌روش که تصور می‌کرد دوران حضورش در فوتبال ایران به پایان رسیده، در رختکن بازیکنان را جمع و برای آنها سخنرانی کرد. او از این گفت که بازی بوسنی پایان راه او در تیم‌ملی است. اختلافات کفاشیان و کارلوس به اوج رسیده بود و دیگر تمایلی از سوی فدراسیون برای ادامه همکاری وجود نداشت. حرف‌های کی‌روش، همراه با اشک بود، به شکلی که بازیکنان تیم‌ملی هم اشک ریختند. امیرحسین صادقی مدافع وقت تیم‌ملی می‌گوید: «رختکن تیم مثل صحرای کربلا بود. همه گریه می‌کردند. کارلوس کی‌روش گفت این پایان راه ماست و اینجا باید از یکدیگر خداحافظی کنیم.» جواد نکونام کاپیتان وقت تیم‌ملی هم اضافه می‌کند: «آقای کی‌روش از بچه‌ها خداحافظی کرد.  با توجه به رابطه عاطفی که بین او و بازیکنان وجود داشت، همه گریه کردند.»
مشکلات فوتبال ایران
کی‌روش پیش از حضور در رختکن در کنفرانس مطبوعاتی سعی کرد از واقعیت‌های فوتبال ایران حرف بزند: «راه زیادی مانده تا بازیکنان ایران به سطح بازیکنان تیم‌های اروپایی برسند. ما همه تلاشمان را کردیم که موفق شویم اما به نهایت ظرفیت ذهنی‌مان رسیده بودیم، با این حال همه بازیکنان‌مان تلاش کردند و جنگیدند تا موفق شویم.» او اضافه کرد: «با همه تحریم‌ها به جام‌جهانی رسیدیم و به جهان که هیچ وقت درباره ایران صحبت نمی‌کردند نشان دادیم باید ما را جدی بگیرند.»
ورق برگشت
بازیکنان تیم‌ملی حدود یک ساعت بعد از بازی، با چشمان قرمز از رختکن خارج شدند. پیش از آنها علی کفاشیان آمده بود. انگار در کسری از ثانیه همه چیز برگشت. کفاشیان به خبرنگاران گفت: «ما علاقه‌مند هستیم کی‌روش در تیم‌ملی بماند.» علیرضا حقیقی، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، آندو، مسعود شجاعی و… هر کدام بعد از خروج از رختکن از این گفتند که حیف است کی‌روش را از دست دهیم. به نظر می‌رسید یک حمایت جمعی برای ماندن کی‌روش رقم خورده و اشک‌های او در رختکن بازیکنان را بیشتر تحت‌تاثیر قرار داده است. بعدها با حمایت دولت، سرانجام کی‌روش در تیم‌ملی می‌ماند.
هر دو تیم برد می‌خواهند
حالا با این خاطرات تیم‌ ملی قرار است مقابل بوسنی بازی کند. اسکوچیچ می‌گوید قرار است ایران بهترین بازی خود را انجام دهد. او می‌گوید به دنبال برد هستیم. از سوی دیگر بوسنی هم همین تفکر را درباره مسابقه دارد. باجویچ، سرمربی تیم‌ملی بوسنی می‌گوید: «بازیکنان ما باید روحیه رقابت و جنگجویی داشته باشند. نباید بازنده شویم. ما شانس پیروزی داریم.» هر دو تیم تعدادی از بازیکنان خود را در اختیار ندارند. ادین ژکو، آلدین تورکشا و امیر هاجیامیتوویچ به دلیل ابتلا به کرونا مسابقه را از دست داده‌اند. ایران هم به سردار آزمون، طارمی و تعدادی دیگر از بازیکنان خود استراحت داده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *