سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۰۹ بعد از ظهر به وقت تهران

شام ۱۲ میلیون تومانی در شیراز!

مجله انلاین دوستان :  با تلاش پلیس فتا صندوق‌دار رستورانی در شیراز که اقدام به کلاهبرداری از عابر بانک یک مشتری کرده بود، دستگیر شد.

dutaan.com-شام ۱۲ میلیون تومانی در شیراز با تلاش پلیس فتا صندوقدار رستورانی در شیراز که اقدام به کلاهبرداری از عابر بانک یک مشتری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس، رئیس پلیس فتا این استان اظهار کرد: مردی ۴۲ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس اعلام کرد مدتی پیش برای صرف غذا به رستورانی در شیراز مراجعه کرده و پس از تسویه‌حساب و باگذشت چند روز متوجه شدم کارت عابر بانکم را از صندوقدار تحویل نگرفته‌ام.

سرهنگ سید موسی حسینی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود چنین بیان کرد که با مراجعه به رستوران برای دریافت کارت، مدیر رستوران مدعی شد خانم صندوقدار چند روزی بدون دلیل محل کارش را ترک کرده است.

وی گفت: شاکی بدون اتلاف وقت برای سوزاندن کارت عابربانک خود به بانک رفته و بعد از بررسی حساب متوجه شد که ۱۲۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌ شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفته و اقدامات اولیه برای شناسایی متهم یا متهمان آغاز شد.

حسینی با اشاره به شناسایی متهم و دستگیری وی افزود: متهم بعد از اینکه شاکی فراموش می‌کند کارت خود را از وی تحویل بگیرد، با گرفتن موجودی از حساب وسوسه شده و با توجه به اینکه رمز عابر کارت را در اختیار داشته به طلافروشی رفته و اقدام به خرید طلا به این مبلغ می‌‌کند.

وی با توجه به افزایش وقوع جرم برداشت غیرمجاز از طریق فضای مجازی خاطرنشان کرد: بیشتر این برداشت‌ها بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی فرد به نگهداری و محافظت از کارت عابر بانک و رمز آن انجام می‌پذیرد.

حسینی با هشدار به شهروندان در ارتباط با مراقبت در نگهداری از کارت‌های عابر بانک خود، یادآور شد: در مراکز خرید و فروشگاه‌ها برای پرداخت الکترونیکی، از فروشنده بخواهید تا دستگاه کارت‌خوان (pos) را در اختیار شما قرار داده و خود اقدام به کشیدن کارت کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *