شنبه , ۸ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

شادترین قبرستان دنیا را دیده اید؟ + تصاویر

معمولا همه ما ذهنیتی غم انگیز از قبرستان ها داریم، اما یک قبرستان در کشور رومانی ولقع شده است که این قانون را شکسته است، در این قبرستان روی سنگ متوفی کارتون ترسیم می شود. این قبرستان به شادترین قبرستان دنیا شهرت یافته است. در این مطلب گزارشی از این قبرستان تهیه کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان؛قبرستان  آبی ، در کشور رومانی واقع شده است  که بر روی مقبره های این گورستان، اتفاقاتی که باعث مرگ متوفی شده، روی سنگ قبر متوفی به صورت کارتونی ترسیم شده است.

افرادی که  در این قبرستان به مرگ طبیعی مرده اند، شغل آنها مانند چوپان، کشاورز، نخ ریس، معلم و… روی سنگ قبرشان نقاشی شده است.

مجله دوستان : نکته قابل توجه این قبرستان این است که هرکسی وارد این قبرستان شود با  لب خندان بیرون می آید چرا که از نگاه مردم این منطقه، مرگ به بازی و شوخی گرفته شده است و بر این باورند که هرکس زودتر بمیرد بازی را باخته و رازها و خصوصیاتش به صورت طنز  برمزارش نقش می بندد.

ایده قبرستان “آبی” به سال ۱۹۳۵ بازمی گردد که در آنجا نجاری وظیفه ساخت صلیب های روی قبر را داشت. او هنگام ساخت این صلیبها که جنس چوب آن از بلوط بود، با بهره گیری از رسم سوگواری آن منطقه که بازماندگان متوفی بعد از  ۳روز  سوگواری در محلی دورهم جمع می شدند و خاطرات و نظرهایشان را راجع به متوفی می گفتند، به دنبال سوژه برای نقاشی و شعر روی سنگ قبر او بوده و  به صلیب  رنگ آبی  می زد و  اطراف آن را  رو گل های رنگارنگ کشیده و در نهایت هم شعری طنز اما تلخ می نوشت!







 

 

شادترین قبرستان دنیا را دیده اید؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *