پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

سیگار کشیدن بدون لذت؛ راهی برای ترک موثر

دانشمندان در حال پژوهش برای تولید واکسنی ضد سیگار هستند؛ این واکسن از رسیدن نیکوتین به بخش لذت مغز جلوگیری کرده و در نتیجه لذتی که در سیگار کشیدن وجود دارد را از بین میبرد.

اگر چنین واکسنی تهیه شود، حتی ممکن است بتوان افراد را از کودکی واکسینه کرد تا در بزرگسالی اصلا کشیدن سیگار را آغاز نکنند.

در ایران سالیانه حدود ۵۵ میلیارد نخ سیگار مصرف می‌شود که علاوه بر هزینه‌های مستقیم موجب صرف هزینه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان جهت درمان بیماری‌های ناشی از سیگار می‌شود.

سیگار کشیدن قابل پیشگیری‌ترین علت مرگ در دنیا است همچنین سیگار باعث آسیب به قسمت‌های مختلف بدن از جمله آسیب به چشم شده و آب مروارید را به همراه دارند ریزش مو، پیر شدن پوست و چروک پوست، سکته‌های قلبی و مغزی بیماری‌های، لثه بیماری‌های ریه، اختلالات جنسی در آقایان و خانم‌ها، پوکی استخوان و سرطان‌های مختلف اعم از معده، مثانه، کلیه، ریه، دهانه رحم و…، می‌شود.

برابر آمار جهانی ۷۰ درصد مرگ‌های ناشی از سیگار در کشور‌های در حال پیشرفت رخ می‌دهد و در دنیا سالیانه ۵ میلیون نفر به دلیل مصرف سیگار از بین می‌روند.

https://www.2nafare.com/wp-content/uploads/2017/12/%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3.jpg

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *