سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سیامند رحمان با رکورد بی نظیرش در تاریخ جاودانه شد!

سیامند رحمان قوی‌ ترین مرد پارالمپیکی جهان در دسته فوق سنگین با ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، موفق به کسب مدال طلای این دسته شد.

 اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان

قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان در دسته فوق سنگین با ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان و پارالمپیک، موفق به کسب مدال طلای این دسته شد.

در هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در آخرین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری، سیامند رحمان در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت که با ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا، توانست رکورد دنیا و پارالمپیک را نیز برای چهارمین بار جابجا کند.

سیامند رحمان در نخستین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۲۷۰ کیلوگرم شد و در حرکت دوم با زدن وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد دنیا، مدال طلایش را در دسته ۱۰۷+ کیلوگرم قطعی کرد.

وی برای سومین حرکتش، وزنه ۳۰۵ کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد. هم‌چنین در چهارمین حرکتش سیامند رحمان، وزنه ۳۱۰ کیلوگرم را انتخاب کرد و این بار هم در مهار وزنه موفق بود تا رکوردی بی‌نظیر و تاریخی را از خود به جا بگذارد.

قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان برای اولین بار توانست این رکورد تاریخی را در دنیا به نام خود ثبت کند. این برای اولین بار در تاریخ ورزش جهان بود که یک ورزشکار توانست وزنه‌ ۳۰۰ کیلوگرمی یا بیشتر از آن را مهار کند.

کاروان ورزشی ایران با طلای سیامند رحمان توانست به جایگاه سیزدهم صعود کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *