پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

سگ آدمخواری که نگهداری آن در ایران ممنوع نیست! + تصاویر

پرورش و فروش آزادانه یک نژاد وحشی سگ در ایران در حالی اتفاق می افتد که پرورش و نگهداری این سگ در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است.

به گزارش مهر، یکی از اخبار ثابت ستون حوادث روزنامه ها و رسانه های جهان. حمله دلخراش سگ های وحشی به انسانهاست که علاوه بر آسیب های جدی حتی با چاشنی خبرمرگ نیز همراه بوده است. این خبرهای دلخراش در حالی روز به روز در رسانه ها قرار می گیرد که مردم همچنان بر نگهداری از نژاد سگ های وحشی و حتی ممنوعه اصرار می کنند بی آنکه حواسشان باشد نگهداری از یک هیولای خانگی بیشتر از بقیه برای خودشان خطرناک است.

«پیت بول» سگی با نژاد آمریکایی است که در خود کشور آمریکا با وجود عادی بودن حضور سگ ها، پرورش و نگهداری آن حتی برای نگهبانی هم ممنوع است. در حالی که این سگ خطرناک آزادانه در کشورما پرورش پیدا کرده و به فروش می رسد.

حیوانی که با پوزه بند حمل می شود

این سگ که بیشتر از هرکسی به کار قاچاقچیان و خلافکاران می آید لقب «جنگجوی شکست ناپذیر» را در میان تمامی نژادها به خود اختصاص داده است. احتمالا این قشر برای اینکه کسی مزاحم کارشان نشود این سگ را به عنوان نگهبان انتخاب می کنند. سر این حیوان مستطیل شکل و گونه های پهنی دارد تا فک بزرگ و قدرتمندش در ان به خوبی قرار بگیرد. این حیوان وحشی دارای بدنی عضلانی، قدرتمند و چابک است و هنگام حمله به دیگر موجودات ابتدا به گردن آنها حمله ور می شود و تلاش می کند سرآنها را جدا کند. دندان های قیچی مانند و فک قوی این حیوان باعث شده که هنگام جابه جایی حتما به «پوزه بند» حمل شود تا در صورت عدم کنترل نتواند به دیگران آسیب برساند.

پیت بول در کدام کشورها ممنوع است؟

خصوصیات وحشیانه این سگ آمریکایی باعث شده که بسیاری از کشورهای جهان آن را ممنوع اعلام کنند و نگهداری از آن فقط در شرایط خاص و با اعمال محدودیت های جدی همراه باشد. کشور فرانسه، لهستان، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، دانمارک، رومانی، سوئد، پرتغال، آمریکا، کانادا، ونزوئلا، پورتوریکو، اکوادر، استرالیا، فنلاد، نروژ، روسیه، اوکراین، بلاروس، ترکیه و سنگاپور از جمله کشورهایی هستند که این سگ را ممنوع اعلام کرده اند. این درحالی است که این پیت بول در ایران به آسانی به فروش می رسد.

نمایش خونین سگ های وحشی

 تماشای صحنه های وحشیانه حمله سگ ها به یکدیگر و تکه پاره شدن شان حالا تفریح عده ای است که حتی حاضرند برایش پول پرداخت کنند. به طوری که در چند روز گذشته یکی از این قبیل فیلم ها به شکل گسترده ای منتشرشد. در این فیلم یکی از سگ ها توانست باقی سگ های دیگر را در مسابقه شکست دهد در پایان این مسابقه خونین نیز صاحبان سگ های شکست خورده به سگ پیروز و صاحبش حمله برده و هردو را به کشتن دادند تا این پیروزی خونین برایشان سرانجام خوبی نداشته باشند. سگ پیت بول یکی از سگ هایی است که پای ثابت این برنامه های وحشیانه است. این سگ وحشی خصوصیتی دارد که با وجود وارد کردن صدمات و آسیب های جدی به طرف مقابلش دست از مبارزه برنمی دارد. برای همین خیلی عجیب نیست اگر بشنویم تاکنون نوزادان و کودکان بسیاری در گوشه گوشه های جهان خوراک یک وعده ای این حیوان شده اند.

توله یک ماهه یک تا دو نیم میلیون تومان

در فضای مجازی سایت های زیادی هستند که به صورت حرفه ای در فروش سگ و حیوانات فعالیت می کنند. پیت بول نیز یکی از این خریدهای محبوب است که به عنوان سگی مناسب برای نگهبانی در این تبلیغات حضور دارد و در قیمت های مختلفی فروخته می شود. یکی از فروشندگان که با او تماس گرفتیم درباره پیت بول گفت: « این نوع سگ بیشتر برای نگهبانی خریداری می شود. اما عده ای هم برای پرورش اندام لذت بردن از اندامش می برند! قیمت ها برای یک توله یک ماهه از ۲میلیون و ۳۰۰ هزارتومان شروع می شود و همین الان در حوالی تهران مانند کرج و شهریار پرورش و نگهداری می شود. اینکه می گویند این حیوان وحشی است کاملا دروغ و شایعه است. این حیوان به انسان به هیچ وجه آسیب نمی گذارد و فقط در مقابل حیوانات دیگر واکنش های عصبی نشان می دهد.»

اما یکی دیگر از فروشندگان که این حیوان را با قیمت پایین تری نسبت به بقیه داشت درباره این حیوان و نگهداری از آن به ما گفت: « بله کاملا درست است این حیوان واقعا وحشی است و در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است. اما در ایران به این شکل نیست. شما در آمریکا ماری جوآنا داشته باشید جرم است اما در انگلیس اینطور نیست. الان بعضی هستند که در خانه شان شیر هم نگه می دارند. شیر هم ممکن است آدم بخورد. این سگ بیشتر خاصیت نگهبانی دارد اما خب عده ای هستند که برای نگهداری به صورت خانگی آن را می خرند. بالاخره هرکس یک سلیقه ای دارد.»

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. سلام، وقت بخیر
    تا جایی که من می دونم این سگ به خاطر خوی و خصلتی که داره بیشتر به عنوان سگ مزرعه و مسابقه استفاده میشده. نه سگ خونگی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *