جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

سوء استفاده از تصاویر خصوصی مردم برای جذب مشتری بیشتر

مجله انلاین دوستان :  رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان از شناسایی و دستگیری مدیران دو آرایشگاه زنانه در رشت که تصاویر خصوصی مدل های خود را برای تبلیغ در اینستاگرام انتشار می دادند، خبر داد.

dustaan.com-اخبارروز-اخبار-روز-ایران-جهان-خبرپو-خبریاب-خبر-خوان-اخبار-حوادثبه گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: کارشناسان تیم رصد این پلیس، پروفایل هایی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی کردند که گردانندگان آنها مبادرت به انتشار تصاویر خصوصی مدل های خود می کردند.
وی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، گردانندگان پروفایل های غیراخلاقی در شبکه اجتماعی موبایلی که به ترتیب دو زن ۳۴ و ۲۳ ساله مدیر آرایشگاه زنانه و اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.
سرهنگ محمدخانی خاطرنشان کرد: متهمان با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود و اینکه با انگیزه تبلیغات و جذب مشتری در پوشش شبکه اجتماعی موبایلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی مدل های خود می کردند، اعتراف و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.
وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
بنا به اعلام پلیس فتای گیلان؛ پرونده های ورودی این پلیس در سه ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد کاهش داشته است.
طبق گفته سرهنگ محمدخانی؛ در مدت زمان ذکر شده؛ پرونده های مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت اینترنتی، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه بیشترین سهم پرونده های حوزه فتا را تشکیل داده اند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *