پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری المپیک ریو شد

سهراب مرادی وزنه بردار خوب کشورمان در دسته ۹۴ کیلوگرم با دریافت مدال طلای المپیک دل میلیون ها ایرانی را در شب تولد امام رضا ع شاد کرد …

مسابقات وزنه برداری دسته ۹۴ کیلوگرم المپیک ریو از ساعت ۲:۳۰ آغاز شد و ایران دو نماینده در این دسته داشت؛ علی هاشمی و سهراب مرادی روی تخته رفتند تا برای مدالی دیگر در وزنه برداری تلاش خود را به کار گیرند.
کار وزنه برداران ایرانی باتلاش علی هاشمی آغاز شد که او توانست وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را مهار کند اما امید اصلی مدال ایران با اقتدار روی تخته آمد.
سهراب مرادی در درخواست اول خود وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را درخواست داد اما در تلاش اول نتوانست آن را مهار کند تا نفس ها در سینه حبس شود. او در حرکت دوم خود به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا با همین حرکت بالاتر از رقبای تایلندی و بلاروسی در صدر قرار بگیرد. سهراب با اینکه صدرنشین حرکت یک ضرب بود، وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را درخواست داد تا در سومین حرکت سالن را به وجد بیاورد.
سهراب مرادی با ۵ کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم به کار خود در حرکت تک ضرب خاتمه داد.

 

www.dustaan.com-سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری المپیک ریو شد

 

حرکات دوضرب ایرانی ها با حضور علی هاشمی همراه بود. او در اولین تلاش خود به راحتی وزنه ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد تا شروع خوبی داشته باشد. او در درخواست های دوم و سوم وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را امتحان کرد اما موفق به مهار آنها نشد تا با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم به کار خود خاتمه دهد.

 

اما حضور سهراب مرادی فوق العاده بود. او در اولین حرکت ۲۲۱ کیلوگرم را مهار کرد تا مدال خود را در همان ابتدا مسجل کند. سالن تحت تاثیر او بود. سهراب مرادی بدون اینکه وزنه دوم را بزند طلای خود را مسجل کرد چرا که رقبای او نتوانستند حتی به رکورد تلاش اول او برسند. سهراب در دومین تلاش به رکورد ایلیا ایلین حمله کرد تا رکرود ۲۳۳ را مهار کند اما نتوانست. او سومین یک بار دیگر در سومین تلاش ۳۳۱ را درخواست کرد و یک بار دیگر بدون اینکه تلاشی کند وزنه را انداخت تا دومین طلای ایران را به دست بیاورد.

 

www.dustaan.com-سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری المپیک ریو شد

 

** حاشیه‌ها:
* کیانوش رستمی، پسر طلایی وزنه برداری که شب گذشته اولین مدال را برای ایران آورد به سالن آمد تا هاشمی و مرادی را تشویق کند.
* بر خلاف رستمی، دو وزنه بردار امشب با هدایت سجاد انوشیروانی کار خود را ادامه می دادند.
* درخواست اول سهراب مرادی ۱۷۸ کیلوگرم بود که در تلاش اول او نتوانست این وزنه را مهار کند. این صحنه باعث حبس نفس ها در سینه تمام آنهایی شد که تلاش او را تماشا می کردند اما او فورا آمد، وزنه درخواستی را مهار کرد و با ۵ کیلوگرم اختلاف با نفر دوم اول یک ضرب شد تا با خیال راحت سراغ دوضرب برود.

 

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *