پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۲ بعد از ظهر به وقت تهران

سنگ توالت هوادار فوتبال را از پای در اورد!

www.dustaan.com-marg-havadarمجله انلاین دوستان :برزیل میزبان جام جهانی ۲۰۱۴ با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. شرایط ورزشگاه های میزبان جام جهانی و آب و هوای این کشور نگرانی تیم‌های شرکت کننده در بیستمین دوره جام جهانی را افزایش داده است اما اکنون موضوع دیگری توجه رسانه های ورزشی جهان را به خود جلب کرد و آن خشونت در کشور میزبان جام جهانی است.
در جریان دیدار دو تیم پارانا و سانتاکروز در لیگ دسته دو برزیل که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، یکی از هواداران از روی سکوی تماشاگران سنگ توالتی را به سمت هواداران پرتاب کرد که منجر به کشته شدن یک تن شد.
این اتفاق شوک بزرگی برای کشور برزیل در آستانه برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.
برزیل که ماه آینده میلادی میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده خواهد داشت، با مشکلاتی از قبیل اعتراضات مردمی، تاخیر در آماده سازی ورزشگاه‌ها و کشته شدن چند کارگر در ورزشگاه‌های این کشور روبه‌رو بوده است.
سال گذشته دولت برزیل پس از درگیری هواداران ۲ تیم‌ فوتبال اتلتیکو پارانائنزه و واسکودوگاما در لیگ دسته اول فوتبال برزیل که منجر به مصدومیت ۳ هوادار شد به دنبال اطمینان دادن به افرادی است که قصد سفر به برزیل را دارند.
آندری رودریگز، وزیر دادگستری برزیل گفت: تامین امنیت رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ در اولویت دولت برزیل قرار داشته و هیچ نگرانی از این بابت‌ وجود ندارد. برنامه‌ریزی گسترده‌ای در خصوص تامین امنیت مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل انجام داده‌ایم. البته در جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۳ هم نشان دادیم که قادر به برقراری امنیت هنگام برگزاری مسابقات هستیم.
به گزارش گاردین، مرکز عملیات ریو، مرکزی است که به منظور کنترل موارد امنیتی راه‌اندازی شده و می‌تواند تصاویری را که از ۴۰۰ دوربین نصب شده در سطح شهر ریو دوژانیرو دریافت می‌کند را به طور زنده رصد می‌کند. در حدود ۵ میلیون دلار آمریکا در زمینه راه‌اندازی این مرکز کنترل صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای تامین امنیت رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ به ۲۱ میلیون دلار آمریکا افزایش یابد.
گفته می‌شود در هر ورزشگاه حدود ۲۰۰ دروبین مداربسته به صورت زنده اتفاقات رخ‌داده را به تصویر خواهند کشید و برزیل می‌تواند از طریق همین مرکز، امنیت موجود در ورزشگاه‌ها و مکان‌های عمومی موردنظر را تحت‌کنترل داشته باشد.//مشرق-نیوز

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *