پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ قبل از ظهر به وقت تهران

سنگسار، اعدام و ٢۵ سال حبس برای متهمان پرونده قتل و ارتباط نامشروع

مجله انلاین دوستان :  زنی اهل سیاهکل استان گیلان به اتهام برقراری ارتباط نامشروع و همدستی با دو مرد غریبه برای کشتن همسرش به سنگسار محکوم شد. دو متهم دیگر پرونده نیز هر یک به اتهام قتل و همدستی در قتل به اعدام و ٢۵ سال حبس محکوم شدند. این احکام که هفته گذشته از سوی دادگاه کیفری استان گیلان صادر شده و در اختیار دیوان عالی کشور قرار گرفته است، در صورت تایید به زودی اجرا خواهد شد.

۲۱۲۱۲۱عباس پارسا منش، رییس دادگستری سیاهکل استان گیلان درباره آخرین جزییات رسیدگی به پرونده به تارنمای محلی «در سیاهکل» گفت: «در آخرین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری یک مرکز گیلان، متهم ردیف اول پرونده (قاتل) به اتهام‌های قتل عمدی و برقراری زنای غیرمحصنه با همسر مقتول به اعدام و ١٠٠ ضربه شلاق و همسر مقتول نیز به اتهام معاونت در قتل شوهرش و برقراری زنای محصنه با قاتل به سنگسار و ٢۵ سال حبس محکوم شد. همدست دیگر قاتل نیز به اتهام همدستی در قتل حکم ٢۵ سال حبس دریافت کرده است. » صدور حکم سنگسار برای همسر مقتول در حالی است که احتمال رد آن از سوی دیوان عالی کشور می‌رود، به همین دلیل رییس دادگستری سیاهکل حکم جایگزین سنگسار برای همسر مقتول را «اعدام» دانسته و گفته است: «همسر مقتول به اتهام برقراری زنای محصنه با متهم ردیف اول به یک مرتبه سنگسار (رجم) محکوم شده است. اگر این حکم در دیوان عالی کشور رد شود، با پیشنهاد دادگاه صادر‌کننده و موافقت رییس قوه قضاییه، این زن به اعدام محکوم خواهد شد.»
جزییات پرونده
 با یک منبع موثق
رسیدگی به این پرونده از نیمه‌شب ٣٠ بهمن پارسال با کشف جسد مردی جوان به نام آرش در خانه‌اش آغاز شد. در این روز همسر مقتول با پلیس تماس گرفت و از به قتل رسیدن همسرش به دست دو سارق خبر داد اما در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد او خود در کشتن همسرش دست داشته و ارتباط نامشروعش با مردی دیگر سرآغاز ریخته شدن خون شوهرش بوده است. یکی از منابع موثق محلی درباره جزییات این حادثه به «اعتماد» گفت: «همسر آرش بابایی (مقتول) با مردی جوان ارتباط نامشروع داشت. به همین دلیل نقشه قتل آرش را کشید. روز حادثه او در خانه را باز گذاشت تا قاتل همراه همدستش وارد شوند.»

 

مقتول نمی‌دانست قرار است با ضربه‌های چاقوی مردی غریبه به قتل برسد. او در اتاق خواب بود که ناگهان سایه دو مرد را بالای سرش دید: «آرش وقتی سر و صدای قاتل و همدستش را شنید، از خواب پرید. آنها باهم دست به یقه شدند. وقتی درگیری‌شان بالا گرفت، همسرش، چاقویی را به قاتل داد و او هم با آن چند ضربه به آرش زد. او از شدت خونریزی روی زمین افتاد و کشته شد.»این منبع موثق به نقشه‌ای که همسر مقتول برای گمراه کردن ذهن کارآگاهان پلیس کشیده بود اشاره کرد و گفت: «یک ساعت پس از وقوع قتل و فرار قاتل و همدستش، همسر مقتول با پلیس تماس گرفت و مدعی شد که دو سارق با ورود به زور به خانه‌اش، با آرش درگیر شده و او را کشته‌اند. اما کارآگاهان در همان ابتدا متوجه دروغ بودن این ادعای زن جوان شدند و او را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.»

 

زن جوان با انتقال به کلانتری، مورد بازجویی قرار گرفت و پرده از راز قتل برداشت. او به کارآگاهان گفت: «با شوهرم اختلاف داشتم. مدتی بود با قاتل آشنا شده بودم. ما با هم ارتباط نامشروع داشتیم. پس از مدتی نقشه قتل همسرم را کشیدم و با قاتل در میان گذاشتم. قرار شد شب حادثه وقتی همسرم در اتاق خواب بود، در خانه را باز بگذارم تا قاتل و همدستش وارد شوند. آنها هنگام ورود به خانه سر و صدا کردند و آرش بیدار شد. بلافاصله با هم دست به یقه شدند. صدای‌شان بالا رفته بود. برای همین چاقویی به قاتل دادم و او با ضربه‌های پی در پی آن، آرش را کشت. » با ثبت اعترافات همسر مقتول، دو متهم دیگر پرونده نیز شناسایی و دستگیر شدند. آنها پس از اعتراف به قتل به زندان منتقل و در کمتر از چند ماه دادگاهی شدند. اولیای دم در جلسات رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری مرکز گیلان، اشد مجازات متهمان را خواستار شدند تا سرانجام حکم سنگسار برای عروس‌شان، اعدام و ٢۵ سال حبس برای دو متهم دیگر صادر شود .
پسر مقتول تا چند ماه قادر به حرف زدن نبود
«پسر مقتول کودکی پنج ساله است که تا مدت‌ها نمی‌توانست حرف بزند. خیلی تحت تاثیر حادثه قرار گرفته بود. » یکی از اهالی سیاهکل با بیان این موضوع به «اعتماد» گفت: «من شنیده‌ام که وقتی داشتند آرش را می‌کشتند، پسر پنج ساله او از اتاقش بیرون آمد و صحنه را دید. او مدام جیغ می‌کشید و می‌خواست پدرش را رها کنند اما فایده‌ای نداشت. این حادثه تاثیر خیلی بدی رویش گذاشته بود. تا مدت‌ها نمی‌توانست حرف بزند.»
واکنش اولیای دم به حکم صادره
اولیای دم حکم صادر شده را عادلانه می‌دانند. مادر مقتول پس از صدور حکم با انتشار نامه‌ای از قضات شعبه دوم دادگاه کیفری مرکز گیلان تشکر کرد و گفت: « از قضات محترم دادگاه کیفری استان گیلان و دادگاه عمومی شهرستان سیاهکل و تمام مسوولان محترم ذی ربط به جهت صدور رای عادلانه قتل ناجوانمردانه پسرم آرش، نهایت تشکر و قدردانی می‌کنم. » رحیم حیدری، فرماندار سیاهکل یکی از این مسوولان است. او نیز حکم صادره را «عادلانه» می‌داند و به « اعتماد» می‌گوید: «این حادثه خیلی متاثر‌کننده بود. خانواده مقتول و افکار عمومی سیاهکل نیز انتظار برخورد عادلانه با متهمان این حادثه را داشتند. قضات این پرونده بدون حب و بغض و شتابزدگی و براساس قانون حکم صادر کرده‌اند و این احکام در صورت تایید در دیوان عالی کشور، به زودی اجرا خواهد شد. »

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *