سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱ بعد از ظهر به وقت تهران

سندرمی عجیب که دختربچه را صاحب چشمانی فوق العاده زیبا کرد!

دختری ۲ ساله به نام (Mehlani Martinez) از بدو تولد مبتلا به سندرم (Axenfeld-Gieger syndrome) شده و دراثر آن، چشمانی بسیار بزرگ و زیبا پیدا کرده است.

https://image.yenisafak.com/resim/imagecrop/2018/09/19/10/50/resized_2cb1d-45c5bc10gozleri.jpg

این اختلال ژنتیکی نادر از بین هر ۲۰۰ هزار نوزاد به دنیا آمده در جهان بر روی یک نفر اثر می‌گذارد که بر اثر آن بخش رنگی چشم رشدی بیش از اندازه پیدا می‌کند.بیش از۵۰ درصد کودکان متولد شده با این سندرم دچار آب سیاه هستند. فشاربالای چشم ناشی از این اختلال ژنتیکی درصورت کنترل نشدن، سبب نابینایی درسال‌های آینده می شود.

یکی دیگر از مشکل‌های مبتلایان به این سندرم حساسیت شدید چشم ها به نور خورشید است، این افراد باید در زمان خروج از منزل حتما از عینک آفتابی ویژه استفاده کنند.چشمان این کودک درزمان تولد بزرگ‌تر از اندازه طبیعی است و پزشکان درهفته اول تولد او ابتلا به سندرم (Axenfeld-Gieger) را شناسایی می کنند.

به دلیل بزرگ بودن بیش از اندازه بخش رنگی چشم، نوری فراوان وارد چشم می‌شود و از این رو مبتلایان به این سندرم به نورشدید محیط یا تابش مستقیم نور خورشید حساس هستند.پزشکان برای نجات کودک از نابینایی در ۵ ماهگی عمل جراحی برای برطرف کردن آب سیاه انجام دادند.

جهش ژنتیکی درچشمان این کودک سبب عملکرد نادرست کانال‌های تخلیه مایعات است و جراحان با نصب نوعی کانال‌های تخلیه مایع مصنوعی در چشم، فشار داخل چشم را کاهش می دهند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *