چهارشنبه , ۲۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ قبل از ظهر به وقت تهران

سلاخی ۱۴۰۰ کوسه در آب‌ های ایران +تصاویر

در جریان بازرسی از یک لنج باری در بندر چابهار حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم باله کوسه کشف و ضبط شد.

فارس نوشت : نیره پور ملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر که در جریان بازرسی یک لنج باری در بندر چابهار که از نیروهای یگان محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با همکاری مأمورین دریابانی متوقف‌شده بود ۱۶۰۰ کیلوگرم باله کوسه کشف و ضبط‌شده است، گفت: بر اساس نظر کارشناسان برای به دست آوردن این حجم بال کوسه تعداد حداقل ۱۴۰۰ عدد کوسه صید و کشته‌شده است.

پور ملائی اظهار داشت: در این رابطه سه متهم بازداشت و کشتی مذکور نیز توسط نیروهای دریابانی توقیف‌شده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید غیرمجاز هر عدد کوسه‌ماهیان معادل سیصد میلیون ریال تعیین‌شده است.

کوسه از آبزیان حمایت‌شده و بسیار ارزشمند آب‌های آزاد ازجمله خلیج‌فارس و دریای عمان به شمار می‌رود که در رأس چرخه غذایی اقیانوس‌ها قرار دارد.

13961018000840_PhotoL

تخمین‌های علمی حاکی از آن است که هرساله حدود ۱۰۰ میلیون کوسه در نقاط مختلف جهان شکار می‌شود و عامل اصلی آن تقاضای گسترده در بازار هنگ‌کنگ و چین برای سوپ بال کوسه است.

سازمان حفاظت محیط زیست طی مصوبه شماره ۳۸۰/۳۸۱ صید کوسه‌های خلیج‌فارس و دریای عمان را که در سال‌های اخیر به دلیل کاهش چشمگیر جمعیت و صید بی‌رویه درخطر انقراض قرارگرفته‌اند را ممنوع اعلام نموده و مفاد این مصوبه را به سازمان شیلات و بهره‌برداران اعلام کرده است.

برابر قانون، صید، حمل، خریدوفروش انواع کوسه‌ماهیان چه باهدف صید اصلی و ضمنی ممنوع بوده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و صیادان باید توجه داشته باشند که صید ضمنی کوسه را به اسکله منتقل نکنند.

13961018000833_PhotoL

سلاخی ۱۴۰۰ کوسه در آب‌ های ایران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *