چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۸ بعد از ظهر به وقت تهران

سقوط جرثقیل مرگ

سقوط یک دستگاه جرثقیل ۱۶۰ تنی در بزرگراه شهید محلاتی تهران ۲ کشته و ۴ مصدوم بر جا گذاشت.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» در خصوص جزئیات این حادثه عنوان کرد: ساعت ۱۲:۱۹ ظهر شنبه یک دستگاه جرثقیل ۱۶۰ تنی در بزرگراه شهید محلاتی بنا به دلایل نامعلومی سقوط کرد که بخشی از آن روی یک دستگاه تاکسی افتاد و گوی آن هم با چند نفر برخورد کرد.
وی در ادامه افزود: با تلاش نیروهای آتش‌نشانی و استفاده از چند جرثقیل راننده تاکسی با انجام عملیات رهاسازی زنده از خودرو خارج و تحویل عوامل اورژانس شد. اما بر اثر اصابت گوی این جرثقیل با چند عابر پیاده ۲ راننده تاکسی به نام های «علی اکبر عزیزی» و «سید عیسی حدادی» جان باختند و ۴ نفر نیز زخمی شدند.
احتمال افزایش قربانیان
پیمان صابریان رئیس مرکز اورژانس تهران هم در این رابطه گفت: پس از اعلام یک مورد واژگونی جرثقیل در شهرک شهید محلاتی تقاطع بسیج به سامانه اورژانس کشور تیمی از امدادگران به محل اعزام شدند که ۴ مصدوم این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند. البته تعداد کشته شدگان این حادثه ۲ نفر است که ممکن است افزایش پیدا کند.
‌بازداشت پیمانکار پروژه پارک بسیج
در همین راستا شهردار منطقه ۱۴ از بازداشت پیمانکار پارک بسیج که سقوط جرثقیلش موجب مرگ ۲ نفر شده خبر داد.
رضا عباسی در خصوص حادثه سقوط جرثقیل در اتوبان شهید محلاتی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام واژگونی جرثقیل همکارانمان در آتش‌نشانی، مدیریت بحران و دادستانی در محل حادثه حضور پیدا کردند، گفت: جرثقیل متحرک مربوط به پیمانکار پارک بسیج بود که سقوط کرده است.
وی در ادامه افزود: پیمانکار پارک بسیج طبق قراردادی که با سازمان مشارکت‌های شهرداری داشت، مسئولیت صفر تا صد نصب و اجرای تجهیزات را برعهده داشته است. با حکم قضایی پیمانکار بازداشت شده و شرکتی که جرثقیل متعلق به آن بود نیز باید در محل حضور می‌داشت.
حضور سرپرست دادسرای جنایی در محل حادثه
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی در محل واژگونی یک جرثقیل در بزرگراه شهید محلاتی حضور یافت.
قاضی محمد شهریاری، معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی نیز پس از حضور در محل حادثه و بررسی این حادثه عنوان کرد: دست کم سه نفر کشته و سه نفر مجروح شده‌اند.

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

پیش‌نویس خودکار

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *