پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سفیر اتریش در ایران : سفر روحانی به اتریش حاوی پیام‌ های مهمی است

سفیر اتریش در ایران : سفر روحانی به اتریش حاوی پیام‌ های مهمی است | سرمایه اولیه برای ایجاد مرکزی منطقه ای برای انرژی های پاک فراهم می‌کنیم | به شدت مایلیم در بخش خصوصی اقتصاد ایران مشارکت داشته باشیم.

اشتفان شولتز با اشاره به اینکه این اولین سفر رئیس جمهور دکتر روحانی به اتریش، در طی دو سفری است که به کشورهای غربی داشته‌اند و اولین دیدار شخصی ایشان با مقامات اتریش است گفت: اتریش قویا مایل به برقراری مشارکت و توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

می‌خواهیم با ایران در ساخت اقتصاد مبتنی بر بخش فعال خصوصی مشارکتی جدی داشته باشیم.

اتریش به شدت مایل است تا در بخش خصوصی اقتصاد ایران مشارکت داشته باشد و این مشارکت را می توان در سه بخش عمده دسته بندی کرد.

ایران دارد در برابر چشمان ما خود را از یک «جامعه‌ی تجاری» به یک «جامعه‌ی تولید کننده» و از یک جامعه «مصرف کننده» به یک جامعه «تولید کننده» تبدیل می‌کند.

از این که رهبری ایران اینگونه از چالش‌های مربوط به تحریم‌های منفی ثانویه به عنوان منبعی الهام بخش برای بازآفرینی سیستم اقتصادی ایران با تمرکز بر خوداتکایی های فناورانه توام با ایجاد بازار رقابتی داخلی که می‌تواند به عنوان مدلی برای ابعاد وسیع‌تر خاور میانه عمل کند، استقبال کرده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم.

ما سرمایه و پول اولیه برای ایجاد یک مرکز منطقه ای برای انرژی های پاک را فراهم می کنیم که مقر آن در تهران باشد و بازار آن کشورهای عضو اکوی حاشیه دریای خزر باشند.

برنامه وسیعی برای مشارکت با ایران برای مدیریت بلایای طبیعی داریم.

هدف ما این است که به مرور زمان ایران را قادر سازیم که در رویدادهای مربوط به بلایای طبیعی طبق استانداردهای بین المللی به کنشگر اول منطقه تبدیل شود.

اتریش در حال ایجاد بخش دیگری از مشارکت ها با ایران در ابعاد منطقه‌ای برای حفاظت از دارایی‌های فرهنگی در زمان بحران است./خبرانلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *