چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰ قبل از ظهر به وقت تهران

سرپیچی یک قاضی در سیاتل،از اجرای دستور ترامپ

سیک قاضی در شهر سیاتل، اجرای دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا را بر علیه ۷ کشور اسلامی متوقف کرد

www.dustaan.com-سرپیچی یک قاضی در سیاتل،از اجرای دستور ترامپ

یک قاضی فدرال در شهر سیاتل آمریکا اجرای دستور رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع ۷ کشور اسلامی را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک قاضی فدرال در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا روز جمعه دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مبنی بر منع صدور روادید برای اتباع هفت کشور اسلامی را به طور موقت در  سراسر این کشور متوقف کرد.

رویترز نوشت: حکم موقت این قاضی چالشی مهم برای اقدام رئیس جمهور آمریکا است هرچند دولت این کشور ممکن است باز هم علیه این حکم فرجام‌خواهی کند و به اجرای سیاست خود ادامه دهد.
«جیمز رابرت»، که قاضی منصوب دوران جرج بوش است، این حکم را با تاثیر فوری در روز جمعه صادر کرد و گفت محدودیت‌های مسافرتی باید فورا برداشته شود.
انتظار می‌رود وی حکم مکتوب و کامل خود را تا روز یکشنبه صادر کند.
«جی اینسلی»، فرماندار واشنگتن، با استقبال از این حکم گفت هیچ کس حتی رئیس‌جمهور فراتر از قانون نیست.
«باب فرگوسن»، دادستان عمومی این ایالت، نیز گفت این تصمیم دستور اجرایی ترامپ را همین حالا متوقف می‌کند. وی گفت انتظار دارد دولت فدرال به این حکم احترام بگذارد.
یک منبع در وزارت خارجه آمریکا نیز گفت این وزارت‌خانه با همکاری وزارت امنیت داخلی در حال بررسی تاثیر این حکم بر این دستور اجرایی است و هرگونه تغییراتی را به محض دسترسی به هرگونه اطلاعاتی اعلام خواهد کرد.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *